افغانستان

مولوی عبدالکبیر: ماخواهان تداوم روابط مثبت با جهان و همسایگان در پرتو شریعت اسلامی می باشیم

معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزراء می گوید، ماخواهان تداوم روابط مثبت با جهان و همسایگان در پرتو شریعت اسلامی می باشیم و اطمینان می‌دهیم که هیچ‌کس از افغانستان تهدید نخواهد شد.

معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزراء می گوید، ماخواهان تداوم روابط مثبت با جهان و همسایگان در پرتو شریعت اسلامی می باشیم و اطمینان می‌دهیم که هیچ‌کس از افغانستان تهدید نخواهد شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرأ، با نشر خبر نامه یی گفته است.
نشستی به میزبانی و ریاست معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزراء با بزرگان قومی، سیاسیون، فرهنگیان، قلم بدستان و نمایندگان اقشار مختلف کشور به روز پنجشنبه در قصر سپیدار برگزار شد.
در این نشست شيخ شهاب الدين دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم، مولوی امير خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، شيخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهې عن المنکر و سمع شکايات، ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ ، حافظ انس حقانی، شماری از مسئولین دیگر امارت اسلامی و تعداد زیادی از بزرگان قومی، سیاسیون، فرهنگیان، قلم بدستان و نمایندگان اقشار مختلف مردم اشتراک داشتند.
در این نشست حمیدالله هوتک، استاد محمد اسماعیل یون، عبدالشکور دادرس، معین گل څمکنی، جاوید مومند،سلیم پیگیر و داکتر فیاض ساپی به نمایندگی از دیگران به ترتیب صحبت کردند و دستآوردهای امارت اسلامی را در عرصه های مختلف ارزیابی نموده، پیشنهادات، انتقادات و مشورت های شانرا شریک ساختند.
آنان از تأمین امنیت کامل در کشور، تلاش های اقتصادی، بازسازی و حاکمیت ملی ابراز خرسندی کردند و خواهان توجه خاص به قشر مسلکی و متخصص به ویژه جوانان گردیدند.
شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با اشاره به دستآوردهای حکومت در بخش اقتصادی، گفت: این دومین سالی است که امارت اسلامی بودجه ملی خویش را از عواید داخلی تأمین می کند و به شمول کانال قوش تپه کار در پروژه های بزرگ زیربنایی جریان دارد.
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به روابط مثبت با کشورهای همسایه و منطقه، گفت: امارت اسلامی به خواسته های ملت به دیده قدر می نگرد و با همه کشورها به شمول پاکستان،ایران و آسیای میانه روابط سیاسی داریم، اکثر کشورها در کابل سفارت خود را بازگشایی نموده اند و نمایندگان افغانستان در آن کشورها مصروف وظایف شان می باشند.
وی افزود: دولت فعلی همه شمول است و تعامل متقابل کشورها با امارت اسلامی به معنای رسمیت آن می باشد.
شیخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر و سمع شکایات با اشاره به رسیدگی به شکایات شهروندان در کابل و ولایات گفت که در حکومت و در وزارت ما به همه اقشار از جمله محتسبین اهل تشیع وظیفه داده شده و تنها در کابل به ۱۰ هزار شکایت هموطنان رسیدگی شده است.‏ این یک دستآورد بزرگ در مدت زمان کوتاه می باشد.
ملا خیر الله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ ضمن تقدیر از برگزاری چنین نشست های بزرگ و مطرح کردن مشکلات از سوی مردم،گفت که دشمنان با تبلیغات نادرست شان نمی خواهند حالت به وجود آمده سکون در زیر چتر نظام اسلامی، ادامه یابد.
وی افزود که ملت افغانستان در ۲۰ سال گذشته با چنین فشارهایی مقابله نموده است و ان‌شأالله به فضل و مرحمت الهی بر مشکلات کنونی نیز فایق می آییم.
به همین ترتیب حافظ انس حقانی به نگرانی ها و مطالبات جوانان پاسخ داده، گفت که برگزاری چنین نشست ها در میان ملتی که از جنگ ۲۰ ساله بیرون شده و مطرح نمودن خواست ها و پیشنهادات رو در رو، باور کامل ملت را به امارت اسلامی نشان میدهد. پالیسی امارت اسلامی پیشرفت، همه را به آغوش گرفتن و تربیت نسل جدید با روحیه دینی و ملی است.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزرأء ضمن خوش آمدید به اشتراک کنندگان، پیشنهادات و مشوره های آنان را مورد تقدیر قرار داد و گفت که امارت اسلامی طرفدار نقد سالم است و مسئله نژادی، زبانی و سمتی در آن وجود ندارد.
‏مولوی عبدالکبیر در پاسخ به درخواست کسانی که خواستار همه شمول بودن حکومت شدند، گفت که حکومت کنونی از هر منظر فراگیر است و نمایندگان همه اقوام در آن حضور دارند.
وی با اشاره به موضوع به رسمیت شناختن، گفت: اگر ما به دنیا نیاز داریم، آنها هم به ما نیاز دارند و با درک این موضوع مشکل کنونی قابل حل است. ما به شمول همسایگان، با تمام کشورهای منطقه روابط خوب داریم، ما بنادر را باز نموده ایم، خواهان تداوم روابط مثبت با جهان و همسایگان در پرتو شریعت اسلامی می باشیم و اطمینان می‌دهیم که هیچ‌کس از افغانستان تهدید نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *