سخن انیس

انگیزه و تحرک شرط موفقیت است

بدون شک ملت و نظامی که انگیزه و تحرک داشته باشند، به قله‌های بلند موفقیت می‌رسند و پیروز ی‌های بزرگ و خوشبختی‌های چشم‌گیری شامل حال شان می‌شوند.

بدون شک ملت و نظامی که انگیزه و تحرک داشته باشند، به قله‌های بلند موفقیت می‌رسند و پیروز ی‌های بزرگ و خوشبختی‌های چشم‌گیری شامل حال شان می‌شوند.

ملل و ممالکی که امروز در جهان لاف از ابرقدرت‌ بودن می‌زنند، گیتار آقایی می‌نوازند و به اوج تمدن و تکنالوژی رسیده اند، همه از یمن انگیزه، تحرک و تلاش است.

اما، برعکس ملت‌های تنبل و تن‌پرست همواره در گرداب عقب‌ماندگی و قهقرا غرق بوده و در طول تاریخ، سیر نزولی خود را پیموده اند.

امروز جهان کفر از تحرک و تلاش در اوج پیشرفت و ترقی قرار دارند و جهان طبل آقایی می‌زنند و با وسایل و اسلحه‌ی مدرن خود، جهان اسلام و امت اسلامی را تهدید می‌نمایند و کشور های جهان سوم را به چالش‌های بزرگی کشیده اند.

امروز تنها اسرائیل غاصب می‌تواند، یک ملت عظیم اسلامی را به خاک و خون بکشد و حتی قتل عام کند، اما اکثر کشورهای اسلامی نمی‌توانند در مقابل این جنایت عظیم دهن باز کنند و حتی انتقاد و اعتراضی داشته باشند.

این همه، نتیجه‌ی تنبلی و غفلت مسلمانان است و این تن‌پرستی و شکم‌پروری منتج شده که مسلمانان عقب‌ بمانند و در پیشگاه ذلت، فقر و بیچارگی زانو بزنند.

آنچه که امروز جهان اسلام و امت مسلمه و خصوصاً ملت افغانستان، می‌باید انجام دهند این است که؛ از مطموره‌ی غفلت و تن‌پروری بیرون آیند و در راه علم و دانش و حکمت، تلاش کنند و با سلاح دانش خود را به قله‌های موفقیت و پیشرفت و ترقی برسانند.

در غیر آن، جهان کفر این ملت‌ها را خواهد بلعید و روزی می‌رسد که نقشه‌ی نابودی جهان اسلام را بریزند و این طرح را عملی نیز نمایند.

بنابراین، ما باید برای خود انگیزه ایجاد کنیم و در پرتو انگیزه تلاش نماییم و کارهای سالم و سازنده‌یی را برای ملک و ملت خود انجام بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن