سخن انیس

تنگدستی مردم در روزهای سخت زمستان

زمستانِ امسال، درمقفایسه باسالهای گذشته شدت سرما دربیشتر جاها تجربه می کندو برعلاوه‌ی چالش های مادی و دیگر مشکلات، زمستان نیز بار سنگین مشکلات را بر شانه‌های ناتوان مردم فقیر و بی‌بضاعت افغانستان نهاده است.

زمستانِ امسال، درمقفایسه باسالهای گذشته شدت سرما دربیشتر جاها تجربه می کندو برعلاوه‌ی چالش های مادی و دیگر مشکلات، زمستان نیز بار سنگین مشکلات را بر شانه‌های ناتوان مردم فقیر و بی‌بضاعت افغانستان نهاده است.

در سایر فصل‌های سال، پروبال انسان‌ها باز است و می‌توانند از فراز بلند مشکلات و بن‌بست‌ها عبور کنند.

اما در فصل زمستان، پروبال آدمی با تار سرما و سردی شدیداً بسته است و نمی‌توانند با دست باز کار کنند و روزگار مملو از مشکلات خود را به پیش ببرند.

سال‌هاست که؛ به سر و سیمای شهر کابل و دیگر شهرها و قصبات افغانستان نظر می‌افگنیم، غبار فقر و بیچارگی از چهره‌های شان نمایان است و چون پرنده‌ی شکسته‌بال در آرزوی پرواز در شاخه‌های حیات و زندگی بهتر استند.

اگرچه با پیروزی امارت اسلامی، بال آزادی کشور زنده شد و ملت باشرف این سرزمین از قفس ننگین اسارت رهایی یافتند، اما پنجه‌های فقر و بیچارگی و چنگال چالش‌های اقتصادی هنوز گلوی نحیف این ملت را می‌فشارد و خنجرهای آزاردهنده‌یی را در قلب این ملت زجرکشیده فرو می‌برد.

این ملت رنج‌دیده شدیداً به نوازش، نیاز دارند و هر ازگاهی، چشم به لطف نظام اسلامی خویش دوخته اند و بی‌صبرانه منتظر کمک و همکاری هستند.

بنابراین بر نظام ما لازم است که متقابلاً از روی مهربانی تمام توان و طاقت خویش را وقف راه خدمت به وطن و ملت نماید و برای برطرف‌کردن مشکلات این ملت، آستین بر زند و رهایی ملت از چنگ مشکلات را وظیفه‌ی دینی، ملی و وجدانی خود بداند.

بدون شک، موفقیت حکومت‌ها در عالَم اسباب، موقوف به رضایت ملت است و ملت و مردم استند که پایه‌های حکومت و نظام را استحکام می‌بخشند و کاخ حکومت و حکومت‌داری را از ریخت و ریزها، نجات می‌دهند.

ملت مجاهد افغانستان در طول تجاوزات پی‌درپی در کنار مجاهدین قرار داشته اند و قربانی‌های زیادی را برای دفاع از اسلام، خاک، عزت وآزادی، به بارگاه رب‌العالمین تقدیم کرده اند و خدمات شایانی را برای به ثمر رساندن درخت پیروزی جهاد انجام داده اند.

ما خوش‌بین هستیم که در آینده نیز اگر خدای‌نخواسته دشمنان افغانستان قصد تجاوز در افغانستان را داشته باشند، این ملت قهرمان در کنار مبارزان مجاهد قرار خواهند گرفت و پوز متجاوزان را یک بار دیگر خون‌آلود نموده و در خاک ذلت خواهند مالید.

این ملت شرافتمند، سزاوار محبت و نوازش اند و باید به مشکلات این ملت بزرگ بدون تعلل، رسیدگی صورت گیرد و این ملت رنجدیده را از چنگ مشکلات  نجات داده شود.

طوری که تاریخ و تجربه ثابت کرده است این ملت، از همت بلند و شجاعت سرشاری برخوردارند و با اندک‌ترین کمک و مساعدت، می توانند قامت خود را از زیر آوار مشکلات بلند کنند و برای آبادانی و شکوفایی کشور خود کمرهمت ببندند و در کنار آزادی، آبادی مملکت خود را نیز به پیش ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن