سخن انیس

بازسازی کشور و امید مردم

حکومت موفق؛ حکومتی است که زمینه‌ی رشد، بالندگی و بازسازی کشور را مساعد کند و برای تحققِ پلان‌های کاری حکومت‌داری خوب، اقدام و آن را در منصه‌ی اجرا قرار دهد.

حکومت موفق؛ حکومتی است که زمینه‌ی رشد، بالندگی و بازسازی کشور را مساعد کند و برای تحققِ پلان‌های کاری حکومت‌داری خوب، اقدام و آن را در منصه‌ی اجرا قرار دهد.

افغانستان، بیش از چهل‌وچند سال در آتش جنگ سوخت و تمام هست‌و‌بود خود را از دست داد و حالا که امنیت تامین شده است به بازسازی و احیای مجدد، نیاز دارد.

در بیست سال اشغال، میلیاردها دالر دراین کشور سرازیر شد،  امریکا و جهان، امکانات و پول گزافی را به افغانستان سرازیر کردند.

اما، به اساس فساد گسترده‌یی که در رژیم دست‌نشانده‌ی جمهوریت وجود داشت، این پول‌ها همه به باد نیستی رفتند و توسط مافیا و یک مشت مردم استفاده‌جو، در بانک‌های کشورهای بیگانه انتقال یافتند که امروز تمام مفاد آن به بانک‌های خارجی می‌رسد و کشورهای بیگانه ازآن استفاده‌ی اعظمی می‌برند.

اما حالا الحمدلله نظام اسلامی در افغانستان برقرار شده است، میزان فساد به حد آخر کاهش یافته، بازار احیای مجدد و بازسازی کشور رونق پیدا کرده است.

از راه‌اندازی، آغاز و پیشرفت کانال قوش‌تیپه و کوتل خیرخانه‌ی کابل گرفته تا بازسازی سالنگ و شاهراه قندهار ـ هرات و ده‌ها پروژه‌ی دیگر، همه نشان‌دهنده‌ی خدمات صادقانه‌ی

نظام اسلامی و رونق گرفتن کارهای بازسازی، آبادی و شکوفایی در افغانستان استند.

مردمی‌که در این روزها از شاهراه سالنگ عبور و مرور می‌کنند، همه بر کارکرد نظام اسلامی آفرین می‌گویند و از زحماتی که در راه بازسازی و شکوفایی کشور کشیده می‌شوند، تقدیر می‌کنند و از تلاش نظام، ستایش به عمل می‌آورند.

واضح است اگر میلیاردها دالری که در دوره‌ی سیاه جمهوریت به مصرف رسید، در این نظام وجود میداشت، بدون شک افغانستان به تعالی و ترقی دست می‌یافت و روزگار مردم به مراتب بهبود پیدا می‌کرد.

اما بنابر فساد گسترده و تسلط مافیا بر این پول‌های گزاف، همه به باد فنا رفت و افغانستان بیچاره، بیچاره‌تر شد.

اشغالگران در این بیست سال، افغانستان را از دو ناحیه ضربه‌ی کمرشکن زدند و آسیب عمیقی را برآن وارد کردند.

یکی؛ بمباردمان‌های مدهش و شدت جنگ، و دیگری؛ امکانات و پول هنگفتی که توسط امریکا و شرکایش در اختیار مافیا و قلدران قدرت قرار گرفت و به باد چپاول رفت.

این دوعامل عمده، افغانستان را به شدت خساره‌مند ساخت و از کاروان آبادی و ترقی، عقب نگه داشت.

اما، امروز امنیت در سراسر کشور به درستی تٲمین است، فساد هم تا حد قابل ملاحظه‌یی کاهش یافته و افغانستان، رو به ترقی و تعالی روان است و در عرصه انکشاف و شکوفایی سیر صعودی خود را می‌پیماید.

این بازسازی،  آبادی و انکشاف، برای مردم افغانستان، مایه‌ی امید گردیده است و فرد فرد ملت ازاین روند اظهار رضایت و خرسندی می‌کنند.

همچنان ملت افغانستان امیدوارند که امارت اسلامی در این مورد بیشتر توجه کند و افغانستان عزیز را از حضیض فقر و بیچارگی بلند نموده، به قله‌ی رفاه، آسایش و سعادت برساند.

 

به امید افغانستان آباد، شکوفا و سعادتمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *