سیاسی

زنگ خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی به صدا درآمده است

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و حمله رژیم صهیونیستی به غزه، نشانه‌های شکست این رژیم هر روز آشکارتر از قبل می‌شود.

محمدآصف عارفی

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و حمله رژیم صهیونیستی به غزه، نشانه‌های شکست این رژیم هر روز آشکارتر از قبل می‌شود.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین ضربه‌ای که رژیم صهیونیستی تاکنون متحمل شده، زیر سؤال رفتن ایده اصلی صهیونیسم برای یهودیان سراسر جهان است. تبلیغات رژیم صهیونیستی همواره حول جمع کردن یهودیان سراسر جهان به سرزمینی امن و ایجاد یک کشور مرفه برای آنان بوده است. از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی این ایده و ادعا به یکباره چنان فروپاشیده که علاوه بر آوارگی تعداد زیادی از صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، سیل مهاجرت معکوس در اسرائیل نیز آغاز شده است. طولانی شدن جنگ در غزه و ضربات متعدد این رژیم از سایر اضلاع محور مقاومت، برای نخستین بار از زمان شکل‌گیری این رژیم نامشروع، هویت و موجودیت این رژیم و ایده اصلی‌اش را زیر سؤال برده و تداوم این وضعیت به فروپاشی اجتماعی این رژیم چندملیتی خواهد انجامید. به عبارت دیگر برای اولین بار از زمان شکل‌گیری این موجودیت منحوس، علاوه بر امنیت فیزیکی، امنیت هستی‌شناختی آن با خطر جدی مواجه شده و زنگ خطر فروپاشی آن به صدا درآمده است.

با عملیات‌های شجاعانه مقاومت فلسطین و اضلاع دیگر محور مقاومت، رژیم صهیونیستی هیمنه خود را از دست داده و اسطوره‌های دروغین این رژیم از جمله اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش آن فروریخته است. مقاومت فلسطین نشان داد که این رژیم یک رژیم برساخته پوشالین است و به هیچ وجه در واقعیت، خبری از آن افسانه‌ها نیست و اگر قدرتی واقعی در برابرش قرار بگیرد به سرعت دچار فروپاشی خواهد شد.

وضعیت اعتبار بین‌المللی و ادراک جهانیان نسبت به رژیم صهیونیستی از یک قدرت تثبیت‌شده که به سمت عادی‌سازی و عادی‌سازی با دشمنان و مخالفانش رفته و در حال شکوفایی سیاسی- اقتصادی- امنیتی بود در عرض مدت کوتاهی به یک رژیم جنایتکار مورد حمایت غرب و شکست خورده از یک گروه مقاومت کوچک، فاقد امنیت و توان مدیریت بحران و در معرض فروپاشی، انزوا و نفرت جهانی تغییر کرده است.

امروز غزه به باتلاق ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده و تداوم حماقت این رژیم در عملیات در این سرزمین، سبب فرو رفتن بیشتر بخش بزرگی از ارتش این کشور در این باتلاق خواهد شد. در همین روز‌هایی که ارتش این رژیم هنوز در حاشیه غزه حضور دارد و مقاومت غزه برگ‌های برنده بسیاری را رو نکرده و تنها از بخشی از توان خود استفاده کرده است، تلفات سهمگینی به تجهیزات زرهی اعم از تانک و بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی وارد شده و سربازان صهیونیست زیادی به هلاکت رسیده است. تصاویر منتشره از این عملیات‌ها نیز که به صورت گسترده در جهان پخش می‌شود، هیمنه رژیم را بیشتر از قبل به چالش می‌کشد. فشار جهانی، وضعیت سیاسی- اجتماعی درونی رژیم صهیونیستی، اقتصاد فروپاشیده آن و تلفات سنگین ارتش و نابودی تجهیزات زرهی‌اش بر اثر عملیات در غزه، اجازه تداوم این وضعیت را در طولانی مدت نمی‌دهد و می‌توان گفت که تا حال نیز فرصت برای این رژیم تمام شده و اقدامات کنونی‌اش در واقع در وقت اضافه در حال انجام است.

با شرایط کنونی، وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برد. صنعت گردشگری این رژیم به کلی نابود شده و از این به بعد کسی رغبت سفر به سرزمین‌های اشغالی را نخواهد داشت. همچنین مهاجرت معکوس بسیاری از مشاغل را تعطیل کرده و خواهد کرد و جریان سرمایه‌گذاری خارجی متوقف خواهد شد و در این خصوص یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ها را رژیم صهیونیستی از بابت افزایش ریسک سرمایه‌گذاری‌های راهبردی و توقف پروژه‌هایی، چون کریدور هند- امارات- رژیم خورده است.

با وقوع جنگ غزه و تغییرات صورت گرفته در افکار عمومی جهان به خصوص در غرب و فشار‌های وارده از سوی این افکار به سیاستمداران و نیز هزینه‌های هنگفتی که رژیم صهیونیستی بر دست دولت‌هایی، چون امریکا گذاشته است می‌توان گفت که جایگاهی که این رژیم در سیاست‌های غربی‌ها و امریکا دارد مورد خدشه جدی قرار گرفته است، خصوصاً که نتایج نظرسنجی‌های اخیر، نشان‌دهنده کاهش سطح حمایت امریکایی‌ها از سیاست‌های این رژیم به خصوص کاهش حمایت دموکرات‌های امریکا از آنان است. از این رو می‌توان متصور بود که مسئله رژیم صهیونیستی از یک موضوع کلان و راهبردی مورد توافق همه در امریکا به یک مسئله حزبی و مورد مناقشه احزاب فروکاسته شود و در آینده امریکا از پرداخت هزینه بیش از حد برای دفاع از این رژیم ممانعت کند.

واقعیت این است که ماه عسل رژیم صهیونیستی به پایان رسیده و روند تغییرات جهانی و کاهش قدرت امریکا و غرب و افزایش قدرت بازیگران دیگر به روشنی نشان می‌دهد که دوران یکه‌تازی این رژیم و مقابله ملت مظلوم فلسطین با سنگ در برابر تانک به پایان رسیده و از طرف دیگر ملت‌های جهان نیز تا حدی زیادی بیدار شده و متوجه سوگیری رسانه‌ای جریان اصلی رسانه در جهان قرار گرفته و با حقایق این موضوع آشنا شده‌اند. مقاومت حماس و سایر اضلاع محور مقاومت به خوبی نشان دادند که خانه امنی که رژیم صهیونیستی با جنایت، اشغالگری و خونریزی برای خود ساخته است از خانه عنکبوت هم سست‌تر است و برملا شدن این حقیقت، بزرگترین شکست و شکستی غیرقابل ترمیم و بازگشت‌ناپذیر برای این رژیم است که در آینده نزدیک پایان این رژیم را رقم خواهد زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *