سخن انیس

زمستان پیش رو، به تدابیر جدی نیاز دارد

افغانستان از کشورهایی به شمار می‌رود که زمستان سختی دارد و مردم در فصل سرما به مشکلات بی‌شماری مواجه می‌شوند.

افغانستان از کشورهایی به شمار می‌رود که زمستان سختی دارد و مردم در فصل سرما به مشکلات بی‌شماری مواجه می‌شوند.

در بیست سال حکومت جمهوریت باوجود سرازیر شدن پول گزاف و امکانات زیاد از سوی امریکا و دیگر کشورها، بازهم مردم افغانستان در فصل زمستان به مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شدند و دشواری‌های زیادی را تحمل و تجربه می‌کردند.

چون در بیست سال اشغال، سرطان فساد در تار و پودِ جمهوریت تنیده بود و هرچه که از سوی جهان سرازیر می‌شد، به کام مافیا و مفسدین می‌ریخت و در معده‌ی جهنمی آنان، ذوب و نابود می‌گردید.

بناءً ملت همیشه با مشکلات مواجه بود و خصوصاً در فصل زمستان، مشکلات شان بیش از حد، اوج می‌گرفت.

حالا اگرچه آن جمهوریت و فسادش وجود ندارد، اما امارت اسلامی از لحاظ داشتنِ امکانات، ضعیف است و ممکن مردم افغانستان در زمسان پیش رو، با مشکلاتی مواجه شوند.

بنابراین ایجاب می‌کند که   حکومت، تدابیر جدی‌تری را روی دست بگیرد و به ویژه در پایین آوردن بهای مواد سوخت و مواد اولیه‌ی خوراکه توجه خاص نموده و فجایعی‌که از فصل سرما و شدت زمستان نشٲت می‌گیرند را مورد ارزیابی قرار دهند و از وقوع احتمالی فاجعه‌ی زمستانی جلوگیری به عمل آورند.

چون ملت افغانستان در وضعیت خوب اقتصادی قرار ندارند و هر از گاهی از فقر، بی‌چارگی، گرسنگی، بی‌امکاناتی و حتی برخی شهروندان کشور از بی‌سرپناهی رنج می‌برند و توان فشار زمستان شدید و سرمای سخت را به هیچ‌صورت ندارند.

از سوی دیگر مهاجرینی که اخراج شده اند و تازه به کشور برگشته اند، نیز مشکل تازه یی در فصل زمستان برای کشور خواهد بود.

پس بر امارت اسلامی لازم است که برای پیش‌گیری از مشکلات زمستانی تدابیری جدی‌تری را روی دست بگیرد و چالش‌هایی که در فصل زمستان دامن می‌گستراند را بررسی و برای تهیه امکانات زمستانی، بذل مساعی به خرچ دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن