افغانستان

خواست ملا برادر آخند از ایران؛ تجربه خود را در زمینه تولید برق داخلی با افغانستان شریک کنید

ملا عبدالغنی برار آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا از ایران خواست تا تجربیات و همکاری‌های تخنیکی شان  در زمینه تولید برق داخلی را با افغانستان در میان بگذارند.

ملا عبدالغنی برار آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا از ایران خواست تا تجربیات و همکاری‌های تخنیکی شان  در زمینه تولید برق داخلی را با افغانستان در میان بگذارند.

دفتر مطبوعاتی این معاونیت در خبرنامه‌یی نوشته است: ملا برادر آخند با علی اکبر محرابیان، وزیر  انرژی ایران دیدار کرد، در این دیدار دو طرف در زمینه تولید برق در افغانستان و همچنان سرمایه گذاری‌ها، استفاده از سیستم‌های آبیاری پیشرفته و افزایش همکاری‌های مشترک در ارتباط به مشکلات ناشی ازخشکسالی بحث کردند.

در خبرنامه آمده است: ملا برادر آخند از جانب ایران خواست تا تجربیات و همکار‌ی‌های تخنیکی خود را در زمینه تولید برق داخلی با افغانستان در میان بگذارند.

در خبر نامه از قول ملا برادرآخند گفته شده است «افغانستان که تازه از جنگ و اشغال بیرون آمده است، منابع سرشاری در عرصه تولید برق آبی، بادی، آفتابی و تولید انرژی از زغال سنگ دارد که با استفاده از آن مشکل کمبود برق در داخل کشور حل و صنعت با آن رشد چشمگیری خواهد داشت.»

به گفته‌یی وی؛ خشکسالی‌های اخیر بر منابع آبی منطقه به ویژه افغانستان تأثیر ناگواری داشته که به دلیل آن سطح آب‌های سطحی و زیرزمینی به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است ودر بسیاری از مناطق، مردم داخل کشور مجبور به ترک خانه‌های شان و برخی دیگر مجبور به مهاجرت شده‌اند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا افزوده است که چندی پیش هیئت تخنیکی جمهوری اسلامی ایران از دریای هلمند بازدید کردند و دریافتند که آب دریای هلمند از سطح قبلی خود چند برابر کاهش یافته و رویکرد امارت اسلامی در این بخش به جا است.

گفته شده است که علی اکبر محرابیان وزیر انرژی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه مشترک افغانستان و ایران با خشکسالی ، افزون بر همکاری‌های تخنیکی ایران در زمینه تولید برق در افغانستان و از همکاری‌های آن کشور در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت سالم  آب و استفاده از آن اطمینان داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *