سیاسی

فردا با کدام چشم، به سوی ملت فلسطین خواهیم دید؟!

فلسطین، بیش از هفت‌دهه می‌شود که مظلوم قرار گرفته است و اسرائیل خون‌آشام، همه‌روزه سرزمین شان را غصب می‌کند و خود شان را بی‌رحمانه به قتل می‌رساند.

 

فلسطین، بیش از هفت‌دهه می‌شود که مظلوم قرار گرفته است و اسرائیل خون‌آشام، همه‌روزه سرزمین شان را غصب می‌کند و خود شان را بی‌رحمانه به قتل می‌رساند.

در این روزها غزه و دیگر نقاط فلسطین مورد حملات سخت و ظالمانه‌ قرار گرفته و طفل، زن، پیر و جوان به شهادت می‌رسند و برج‌وباروی غزه فرو می‌ریزند به خاک یک‌سان می‌شوند.

قتل عام ملت فلسطین، دل هر بیننده را جریحه‌دار می‌سازد و وجود هر انسان را لبریز درد می‌گرداند.

همه می‌بینیم که با حملات بی‌رحمانه‌ی رژیم صهیونیست و یهود تروریست، شهر و دیار غزه آتش می‌گیرد، خانه‌وکاشانه‌، محراب‌ومنبر مسلمانان به ویرانه مبدل می‌شود و خُرد و بزرگ این ملت بی‌گناه، با بم و باروتِ نیروهای خونخوار اسرائیل، به کام مرگ سپرده می‌شوند.

اما جای تٲسف این است که ملل متحد، سازمان‌های مدافع حقوق بشر، نهادهایی که پیوسته لاف از حقوق انسانی می‌زنند همه در خواب خرگوشی فرو رفته اند و صدایی برای تقبیح و توقف این جنایت نابخشونی بلند نمی‌کنند.

امریکا که سنگ قدرت جهانی و دفاع از حقوق بشر را به سینه می‌زند، علنی از اسرائیل حمایت می‌کند و تمام امکانات، پول، وسایل تروریستی و اسلحه‌ی کشتارجمعی را در اختیار رژیم غاصب، قرار می‌دهد.

دیگر کشورها نیز بنابر معامله‌های ننگینی که با امریکا و غرب دارند، نمی‌توانند برای توقف این جرم و جنایت سخنی به زبان بیاورند و یا اقدام نمایند.

از همه دردناک‌تر این است که؛ کشورهای اسلامی و خصوصاً کشورهای عربی از ترس امریکا نه‌تنها که فلسطین را حمایت نمی‌کنند، بلکه همه روزه آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و برای خوشنودی امریکا و جهان غرب در حق فلسطین، جفاها روا می‌دارند.

کشورهای اسلامی که دارای سلاح‌های اتمی، اقتصاد بلند، پول و امکانات بی‌حدوحصری استند نیز از بیم امریکا نمی‌توانند فلسطین را حمایت کنند و یا حداقل برای توقف جنایت اسرائیل غاصب و قتل عام مسلمانان فلسطین و غزه، با صراحت موضع‌گیری نمایند.

تنها امارت اسلامی افغانستان و شمار اندک کشورهای اسلامی استند که این جنایت را شدیداً تقبیح کردند و هم برای توقف جنایات اسرائیل و قتل عام ملت مظلوم فلسطین صدا بلند نمودند و اعمال اسرائیل را ظالمانه و غیر انسانی خواندند.

ما باور داریم که اگر جهان اسلام و کشورهای اسلامی متحد شوند، نه‌تنها که جلو این جنایت را می‌گیرند، بلکه اسرائیل را از مرکب کبر، غرور و تجاوزش پایین می‌اندازند و حتی می‌توانند از صحنه‌ی هستی حذف نمایند.

یهود با نفوس اندک و حمایت قاطعانه‌ امریکا توانسته، سرزمین‌های آبایی‌واجدادی و قبله‌ی نخستینِ مسلمانان را غصب کنند و بر مسلمانان چه در فلسطین و چه در دیگر نقاط جهان، آسیب برسانند و حتی قتل عام نمایند.

اما جهان اسلام با نفوس زیاد و اقتصاد سرشار و کشورهای مجهز با اتم، نمی‌توانند از سرزمین و قبله‌ی نخستین خود دفاع کنند و یا از فلسطین مظلوم حمایت نمایند.

چون حاکمان کشورهای اسلامی، همه تن به معامله‌های ننگینی به امریکا و غرب داده اند و به استثنای امارت اسلامی افغانستان و چند کشور دیگر، بقیه‌ کشورهای اسلامی نمی‌توانند با جسارت و سربلندی در مقابل امریکا، غرب و اسرائیل حرف بزنند و یا از ملت مظلوم فلسطین حمایت و دفاع نمایند.

ملت‌های مسلمان نیز در گرو حکومت‌هایی استند که؛ صدا بلند کرده نمی‌توانند و کارهای سازنده، اصلاً امید نمی‌رود که از دست شان بر بیاید.

چون حاکمان این کشورها همه تن به ذلتِ تسلیمی، به امریکا و غرب داده اند.

در صورت اندک‌ترین تحرکات اسلامی و آزادی‌خواهانه، حکام شان دست به قلع و قمع ملت‌ها می‌زنند و آنان را به جرم حمایت از فلسطین و مسلمانان مظلوم دنیا، دستگیر و محکوم به مجازات می‌نمایند.

به همین لحاظ، هیچ کشوری نیست و هیج ملتی هم وجود ندارد که علناً با فلسطین همکاری و همدردی کند و در مقابل موضع‌گیری‌های خاینانه و خصمانه‌ی امریکا و غرب و یا در برابر جنایات آشکار اسرائیل غاصب، موقف گیری کند و حداقل تقبیح و نکوهش نمایند.

جنایاتی که امروز در غزه و فلسطین به راه افتاده، واقعاً دردناک است و دیدن این صحنه‌های وحشتناک و شهادت مظومانه‌ی اطفال، زنان و مردان بی‌گناه فلسطینی؛ وجود هر بیننده را آتش می‌زند و روان و احساسات بشری را شدیداً جریحه‌دار می‌سازد.

در این شکی نیست؛ اگر مسلمانان چنین سست‌عنصری، نفاق و پراکندگی را اختیار کنند و در مقابل جنایات جهان کفر بی‌تفاوت بمانند، زود خواهد بود که روزگار سیاه و سرنونشت تلخی به سراغ تمام امت اسلامی بیاید و کشورهای اسلامی؛ یکی پی دیگری در پرتگاه نابودی قرار بگیرند.

این کشورها باید غیرت، انگیزه و مجاهدة را از ملت قهرمان افغانستان بیاموزند که دماغ بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی را به خاک مالیدند و با تحمل تمام دشواری‌ها و تلخ‌کامی‌ها، تن به ذلتِ اسارت و تسلیمی ندادند، دشمنان اسلام و افغانستان را از خاک بیرون کردند و پرچم پرافتخار اسلام عزیز را در سراسر کشور به اهتزاز درآوردند.

جهاد افغانستان چه در گذشته‌ها و چه در بیست سال اشغال افغانستان توسط امریکا و ناتو، نشان داد که سِیلی غیرت و شجاعت چهره‌ی هر تجاوزگر و مستکبر را کبود می‌سازد و خنجر جهاد و مبارزه‌ی اسلامی، شکم هر درنده‌خوی اشغالگر را می‌دَرَد و شمشیر مجاهدت و شهامت؛ بازوی هر غولِ متجاوز را می‌شکند و از بیخ قطع می‌کند.

جهاد ملت قهرمان و فداکاری و پاکبازی مجاهدین و علمای افغانستان، بالآخره شاخ بزرگ‌ترین هیولای جهان را شکستاند و دماغ کبر و غرور نیروهای صلیبی را به خاک ذلت و زبونی مالید.

ما مطمین استیم که شمشیر جوهردار نیروهای جهادی و فداکار فلسطین نیز شانه‌ی هیولای یهود و تروریستان صهیونیزم را می‌شکند و روزی می‌رسد که؛ آزادی و استقلال سرزمین‌های اسلامی و فتح بیت المقدس را جشن بگیرند.

ان شا‌ءالله العظیم.

اما، کشورهای اسلامی و ما مسلمانان فی المجموع در قبال آن فتح بزرگ چه گفتنی خواهیم داشت و فردا با کدام چشم به سوی ملت مظلوم، اما قهرمان فلسطین خواهیم دید؟؟!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *