سخن انیس

افغانستان با گذشت هر روز با جهان نزدیک می‌شود

افغانستان با گذشت هروز روابطش با جهان بهتر می‌شود جهان و کشورها با افغانستان، روابط خوب برقرار می‌کنند وحکومت افغانستان، مورد اعتماد جهان و جهانیان قرار می‌گیرد.

افغانستان با گذشت هروز روابطش با جهان بهتر می‌شود جهان و کشورها با افغانستان، روابط خوب برقرار می‌کنند وحکومت افغانستان، مورد اعتماد جهان و جهانیان قرار می‌گیرد.

در اوایل که مارت اسلامی افغانستان به پیروزی رسیده بود، جهان از افغانستان، احساس خوف و خطر داشتند و همه روزه به تبلیغات دشمنان افغانستان گوش فرا می‌دادند و فکر می‌کردند که با آمدن امارت اسلامی چه بلاهایی در افغانستان نازل خواهند شد.

اما دیده شد که با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، وضعیت در کشور بهتر گردید و ملت افغانستان از یوغ اسارت نجات یافتند و نَفَس راحت‌تری از فضای آزادی و عزت‌ کشیدند.

با آمدن امارت اسلامی؛ آزادی و آرامی کامل نصیب این ملت بزرگ شد و صدها زمینه‌ی بهتر زندگی برای مردم زجرکشیده‌ی افغانستان مساعد گردید و این ملت توانستند از چنگال خونین جنگ، جنایت، بدامنی، ظلم و فساد نجات پیدا کنند و به نعمت رنگین امنیت و آسودگی، دست بیابند.

در این روزها سفرهای پردستاورد و مفید مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجه‌ کشور امیدها را بیشتر در دل‌ها زنده کرده و روزنه‌های امید و آرزو را به روی ملت مستضعف افغانستان باز کرد.

سفر در مسکو و چین و دیدار با نمایندگان کشورهای معتبر جهان، می‌رسانند که وضعیت افغانستان روبه بهتر شدن است و دروازه‌های به رسمیت‌شناسی به روی ملت عنقریت است که باز شود.

واضح است که اگر افغانستان به رسمیت شناخته شود، دستاورد بزرگی برای ملت افغانستان خواهد بود و حتی بر جهان اسلام تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

چون زمانی‌که مجاهدین امارت اسلامی افغانستان، به فتح و پیروزی دست‌یافتند، مستقیم بالای امت اسلامی تاثیر گذاشت و جهان اسلام در مجموع از چنگ فشار روحی نجات یافتند.

حالا هم اگر امارت اسلامی افغانستان به رسمیت شناخته شود، بدون شک تمام مسلمانان جهان شادمان خواهند شد و هر کشوری کمک‌های بشردوستانه و برادرانه‌ی  خویش را در افغانستان سرازیر خواهند کرد.

مسلمان برادر مسلمان است.

زمانی که افغانستان به رسمیت شناخته شود، مسلّماً که مسلمانان جهان شادمان می‌شوند و مایه‌ی افتخار امت اسلامی خواهند شد.

پس بر کشورهای اسلامی لازم و ضرور است که برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی افغانستان، پیشگامی کنند و این ملت مجاهد و قهرمان را از چنگ فقر و بیکاری و از چنگال سیاه جوروجفای جهان کفری نجات بدهند.

یقیناً هر کشوری که در این امر خیر پیش‌قدمی کند، اجر بزرگ و پاداش بلتدی را نصیب خواهد شد و این اقدام نخستین مشتی خواهد بود که در دماغ مستکبران جهان و بدخواهان افغانستان اسلامی، حواله خواهد شد.

به امید افغانستان سعادت‌مند و مرفّه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *