گزارش

دره‌ی «پاله» در سرپل به محل گرم تفریحی گردش‌گران داخلی تبدیل شده است

دره‌ی «پاله» با آبشارهای خروشان و چشمه‌های طبیعی، به محل گرم تفریحی گردش‌گران داخلی تبدیل شده است. این دره‌ای سربه‌فلک‌کشیده که روزانه میزبان صدها گردش‌گر است، در ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل قرار دارد.

دره‌ی «پاله» با آبشارهای خروشان و چشمه‌های طبیعی، به محل گرم تفریحی گردش‌گران داخلی تبدیل شده است. این دره‌ای سربه‌فلک‌کشیده که روزانه میزبان صدها گردش‌گر است، در ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل قرار دارد.

شماری از گردش‌گران از آب‌وهوا و جاذبه‌های طبیعی دره‌ی «پاله» می‌ستایند؛ اما بر فراهم‌آوری سهولت‌های بیش‌تر و بازسازی این دره از سوی حکومت سرپرست تأکید می‌کنند.

مسئولان ریاست اطلاعات‌وفرهنگ سرپل، چالش‌های موجود در دره‌ی «پاله» را می‌پذیرند و از فراهم‌آوری سهولت‌های بهتر و حل چالش‌های موجود در آینده‌ی نزدیک سخن می‌زنند.

شماری از گردش‌گران داخلی که به هدف تفریح و سیاحت به دره‌ی «پاله» در ولسوالی گوسفندی آمده اند، می‌گویند که جاذبه‌های طبیعی و منظره‌های دل‌گرم‌کننده‌ی این دره، ارزش بار بار دیدن را دارد.

گردش‌گران، خرابی جاده، نبود امکانات و رستورانت مجهز را از عمده‌ترین چالش‌های این دره برمی‌شمارند و از حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌خواهند که در زمینه توجه جدی کند.

نوید که از بلخ به هدف تفریح و سیاحت به دره‌ی «پاله» آمده است، به سلام‌وطندار می‌گوید: «آرامی باشد، وطن ما جاهای خیلی دیدنی دارد. دیروز فاریاب بودیم و امروز به دره‌ی پاله آمدیم، واقعاً از سیاحت و تفریح لذت بردیم. صرف راه مشکل داشت و امکانات نبود؛ اما آبشارها و چشمه‌های دره‌ی پاله دل‌پذیر و قشنگ است.»

احمدجاوید که از ننگرهار به هدف تفریح و سیاحت به دره‌ی «پاله» آمده است، نیز می‌گوید: «دیگر هیچ مشکلی نیست، باید سرک دره‌ی پاله بازسازی و رستورانت و کلینیک ایجاد شود. ما برای سیاحت و تفریح به این جا با دوستان ما آمده‌ایم، آب‌وهوا و فضای خوب دارد، واقعاً هر جای وطن دوست‌داشتنی است.»

به باور گردش‌گران، فراهم‌آوری امکانات و سهولت‌های بیش‌تر در مکان‌های تفریحی و ساحه‌های باستانی، درآمد خوبی را به خزانه‌ی دولت می‌ریزد و کشور را به سمت خودبسندگی می‌برد.

مسئولان در ریاست اطلاعات‌وفرهنگ سرپل، خرابی جاده و چالش‌های موجود در دره‌ی «پاله» را می‌پذیرند؛ اما می‌گویند که به هدف بازسازی و فراهم‌آوری سهولت‌های بهتر رفاهی، تلاش‌ها جریان دارد.

فخرالدین عمیر سرپلی، رییس اطلاعات‌وفرهنگ سرپل، می‌گوید‌ که به هدف فراهم‌آوری سهولت‌ها در مکان‌های تفریحی و باستانی که روزانه میزبان صدها گردش‌گر است، تلاش‌ها ادامه دارد.

او می‌افزاید: «ما چالش‌ها و خرابی سرک مسیر مکان‌های تفریحی و ساحات باستانی را می‌پذیریم و تلاش داریم که به زودی به همکاری وزارت اطلاعات‌وفرهنگ و مسئولان محلی سرپل، این چالش‌ها را حل کنیم ان‌شاءالله.»

بر بنیاد گفته‌های مسئولان محلی سرپل، این ولایت ده‌ها جاذبه‌ی طبیعی دارد و روزانه هزاران تن به هدف تفریح و سیاحت به این ولایت می‌آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *