افغانستان

غرق شدن کشتی پناهجویان در سواحل ایتالیا

سازمان ملل متحد اعلام کرد که در نتیجهٔ غرق شدن کشتی پناهجویان در نزدیکی جزیره لامپدوسای ایتالیا، حدود ۴۰ نفر ناپدید شدند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که در نتیجهٔ غرق شدن کشتی پناهجویان در نزدیکی جزیره لامپدوسای ایتالیا، حدود ۴۰ نفر ناپدید شدند.

کیارا کاردولتی، نمایندهٔ کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان  در ایتالیا، گفت: “کشتی روز پنجشنبه غرق شد و حداقل یک نوزاد در میان ناپدید شدگان است.”

فلاویو دی جیاکومو، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) ، گفت: “کشتی از اسفکس در تونس حرکت کرده بود و حامل ۴۶ مهاجر از کامرون، بورکینافاسو و ساحل عاج بود.”

او افزود که قایق در اثر بادهای شدید و امواج بلند واژگون شد. برخی از بازماندگان به لامپدوسا و برخی دیگر به تونس بازگردانده شدند.

جیاکومو گفت: “در میان مفقود شدگان هفت زن و یک طفل خوردسال بودند. بازماندگان همگی مردان بالغ هستند.”

سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت که مردم به دلیل تبعیض از جنوب صحرای افریقا به تونس فرار می‌کنند و “از ماه نوامبر شاهد ورود بیشتر پناهجویان از کشورهای جنوب صحرای افریقا نسبت به تونس” از طریق مسیر این کشور بوده‌ایم.

نمایندهٔ کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در ایتالیا گفت: “ادامه شمارش کشته شدگان در دروازه های اروپا غیرقابل قبول است.”

جزیره لامپدوسا در جنوب ایتالیا یکی از نقاط عمدهٔ ورود پناهجویانی است که از دریای مدیترانه عبور می کنند. بر اساس گزارش کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، بیش از ۴۶ هزار پناهجو سال گذشته خود را به این جزیره رسانده اند. در مجموع بیش از ۱۰۵ هزار پناهجو سال گذشته به ایتالیا پناه برده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *