افغانستان

عبدالسلام حنفی: میان امور سیاسی و مسائل بشری باید تفکیک قایل  شد

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء روزگذشته با خانم مدلن معاون امور بین الملل مؤسسۀ آی آر سی دیدار کرد.

 

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء روزگذشته با خانم مدلن معاون امور بین الملل مؤسسۀ آی آر سی دیدار کرد.

در این دیدار، خانم مدلن گفت: مؤسسۀ آی آر سی سال‌ها است که در بخش کمک‌های بشردوستانه در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان فعالیت دارد و این مؤسسه بعد از تحولات جدید در افغانستان با توجه به نیاز مردم افغانستان، این کشور را ترک نکرد و به کمک‌های خود به مردم ادامه داد ه است.

خانم مدلن از مسئولین امارت اسلامی خواست به‌این مؤسسه همکاری نمایند تا به کمک‌های خود در بخش‌های مختلف به مردم افغانستان ادامه دهد.

خانم مدلن همچنان گفت، در حال حاضر ۸۷۰۰ تن اعم از ذکور و اناث مشغول کار   در این مؤسسه می‌باشند. در شرایطی که مردم محتاج همکاری هستند، ادامه کمک‌ها با مستحقین ضروری می‌باشد.

ما در این راستا خواهان همکاری امارت اسلامی افغانستان می‌باشیم.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء در این دیدار، دوام فعالیت‌های این مؤسسه را مهم خواند و گفت، مردم افغانستان بعد از نزدیک به نیم قرن جنگ و نا امنی و زمستان سرد امسال، نیاز بیش‌تر به کمک‌های بشردوستانه دارند.

معاون اداری ریاست الوزراء افزود، باید میان امور سیاسی و مسائل بشری تفکیک قایل شد و کمک‌های بشردوستانه نباید مشروط به مسائل سیاسی شوند.

مولوی عبدالسلام حنفی موجودیت معتادین را در کنار سایر مشکلات یکی مسایل عمده جامعه برشمرد و رسیدگی به آن‌ها را از وظایف اساسی امارت اسلامی عنوان کرد و از مؤسسۀ آی آر سی خواست تا در زمینۀ جمع‌آوری و تداوی معتادین با امارت اسلامی همکاری نماید و بعضی مسایل باید از طریق تفاهم حل گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *