گزارش

استقبال تاجران و سرمایه‌گذاران هرات از کاهش مالیات

برخی از تاجران و صنعت‌کاران هرات از کاهش مالیات بر واردات شان ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که این تصمیم زمینۀ سرمایه گذاری‌های بیشتر را فراهم خواهد کرد.

برخی از تاجران و صنعت‌کاران هرات از کاهش مالیات بر واردات شان ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که این تصمیم زمینۀ سرمایه گذاری‌های بیشتر را فراهم خواهد کرد. در همین حال حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید که کاهش مالیات کمک بزرگی با تاجران و صنعت‌کاران است. از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات نیز از این اقدام وزارت مالیه استقبال می‌کنند.

تاجران و صنعت‌گران در ولایت هرات با ابراز خرسندی از کاهش  مالیات از سوی وزارت مالیه، می‌گویند که این تصمیم زمینۀ سرمایه گذاری بیشتر را در کشور فراهم می‌سازد.

آنان بر این باورند که امارت اسلامی در کنار کاهش مالیات، باید در سیستم مالیاتی نیز اصلاحات بیاورد.

توریالی غوثی، یکی از تاجران هرات می‌گوید، وقتی مالیات همزمان با تعرفه‌های گمرکی، در گمرکات از تاجران اخذ شود، مشکلات آنان برطرف خواهد شد.

“گرفتن مالیات همزمان با تحویل تعرفه‌های گمرکی، خیلی کار تاجر و فابریکه‌دار را آسان می‌سازد. هرچه سهولت بیاید تولید، صادرات و واردات بیشتر می‌شود.”

درعین حال مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که سیستم مالیاتی حکومت گذشته برای تاجران و صنعت کاران بسیار نامناسب بود، اما حال امارت اسلامی مالیات بر تاجران و صنعت کاران را کاهش داده است.

حمیدالله خادم، رئیس این اتاق می‌گوید که کاهش مالیات کمک بزرگی باکسبه‌کاران، تاجران و صنعت کاران خواهد بود.

“بعضی مقررات و سیستم‌های دست و پاگیر در گذشته بود که بعد از بحث‌های همه جانبه، نگرانی تاجران وسرمایه گذاران در این زمینه برداشته شد. موضوع کاهش مالیات انتفاعی و بحث بعدی  سیستم بررسی بود که سهولت‌های زیادی در این زمینه‌ها به میان آمده است.”

از سوی دیگر مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات نیز از این اقدام وزارت مالیه استقبال می‌کند.

الیاس نیازی، سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات می‌گوید که معافیت‌های مالیاتی، برای جذب سرمایه گذاری در کشور کمک بزرگی خواهند کرد.

“اتاق تجارت و سرمایه گذاری مانند گذشته که در کنار دولت بوده، از این پس نیز تلاش خواهد کرد که سرمایه گذاری‌های بیشتری را در داخل افغانستان جذب کند.”

گفتنی است که معاون اداری ریاست الوزراء به تازگی اعلام کرده است که امارت اسلامی کمیسیونی را ایجاد کرده تا به چالش‌های تاجران و صنعت‌کاران در بخش‌های مختلف رسیدگی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *