گزارش

استقبال مردم از تلاش یونیسف در زمینۀ آموزش کودکان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، در توییتی نوشته که این نهاد زمینه را برای دسترسی ۵۰۰ هزار دختر و پسر افغان  به آموزش، فراهم کرده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، در توییتی نوشته که این نهاد زمینه را برای دسترسی ۵۰۰ هزار دختر و پسر افغان  به آموزش، فراهم کرده است. این اقدام یونیسف با استقبال گرم شهروندان رو به رو شده و شماری از شهروندان می گویند از طریق این صنف‌ها دختران و پسران شان می توانند درس بخوانند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، دو شنبه اول جوزا در توییتی نوشته که  این نهاد زمینه دسترسی به آموزش را برای ۵۰۰ هزار دختر و پسر افغان فراهم کرده است.

این نهاد می‌افزاید که برای دسترسی کودکان به آموزش در مناطق دوردست افغانستان، از ۱۷ هزار و ۶۰۰ صنف حمایت می‌کند.

شماری از آگاهان آموزش این اقدام یونیسف را نیک خوانده و آنرا راهی  برای برخوردار شدن دختران بازمانده از مکتب، از آموزش عنوان می‌کنند.

دیبا هاشمی که در یکی از مکاتب شهر کابل معلم است، این اقدام یونیسف را در زمینه آموزش برای دختران موثر خوانده و می گوید:«از این که دختران نمی‌توانند به مکتب بروند، فراهم کردن زمینه آموزش برای 500 هزار دختر و پسر، یک اقدام موثر در باسواد کردن دختران و پسران است. از یونسیف می خواهم که زمینه آموزش بیشتر را فراهم کند.»

درعین حال برخی از خانواده‌ها نیز از این اقدام یونیسف در زمینۀ آموزش دختران و پسران شان خرسند می‌باشند.

فاطمه، مادری که به دلیل فقر نمی توانست تمام فرزندانش، به خصوص دخترانش را به مکتب روان کند می گوید:«این اقدام یونیسف یک اقدام نیک است و فراهم کردن آموزش، به خصوص برای دختران تا جایی می تواند مشکلات  آنها را حل کند.»

در همین  حال نازنین، یکی از مادرانی است که دو دخترش به دلیل دوری راه مکتب، از آموزش باز مانده‌اند، با شنیدن این خبر خوشحال شده و می گوید:”از این که صنف‌ها شروع می‌شود و دخترانم می توانند به مکتب بروند، خیلی خوشحال استم.»

باآنکه امارت اسلامی بارها اعلام کرده که ممنوعیت آموزش دختران دایمی نیست و بعد از آماده شدن شرایط مناسب، برای تمام دختران اجازه رفتن به مکتب داده خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *