افغانستان

افتتاح یک مدرسه دینی بانوان در ورس بامیان

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان طی یک سفر رسمی به ولسوالی های ورس و پنجاب سفر نمود و در قریه تگابغار ولسوالی ورس یک مرکز تعلیمات دینی بنام زینبیه که مخصوص بانوان میباشد رسمآ افتتاح نمود.

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان طی یک سفر رسمی به ولسوالی های ورس و پنجاب سفر نمود و در قریه تگابغار ولسوالی ورس یک مرکز تعلیمات دینی بنام زینبیه که مخصوص بانوان میباشد رسمآ افتتاح نمود.
آقای سرحدی در افتتاح این مدرسه دینی گفت: اکنون زمینه فراگیری تعلیمات اسلامی برای هر فرد جامعه بخصوص بانوان فراهم شده است و امارت اسلامی افغانستان تلاش دارد تا در هر قریه و قصبات مدارس دینی بیشتر را برای کسب و فراگیری تعلیمات دینی و قرآنی ایجاد نماید.
صبور سیغانی مسئول مطبوعات ولایت بامیان به آژانس باختر گفت: زمین وبودجه مالی این مدرسه دینی از طرف مردم اهدا گردیده است و بصورت پخته و اساسی ساخته می شود.
وی علاوه نمود زیر ساخت این مدرسه دینی به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع می باشد و بصورت خود جوش و علاقه زیاد که مردم به مداریس دینی دارد از طرف مردم محل ساخته می شود.
هدف از سفر والی بامیان در ولسوالیهای ورس و پنجاب ارزیابی اوضاع امنیتی و حل مشکلات مردم عنوان شده است.
مولوی عبدالله سرحدی، والی بامیان در ادامه سفرش از ساحه ورزاغ و شیوه قل ولسوالی ورس حضور یافته از حل مشکلات معارف در مکاتب این ولسوالی خبر داده، گفت: تمام مسئولین ملکی و نظامی ورس مؤظف استند در راستای تامین امنیت و حل چالش های اجتماعی مردم از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نورزیده و خالصانه به مردم خدمت نماید.
رهبری اداره محلی بامیان با هیئت همراه در ادامه سفرش از واحد های اداری ولسوالی پنجاب نیز دیدن نموده در مراسم که بمنظور حل مشکلات کوچی ها و ده نشین در مقر ولسوالی پنجاب با حضور مسئولان، و نمایندگان مردم ده نشین و کوچی ها برگراز شده بود گفت: با ایجاد کمیسیون حل منازعات ده نشین و کوچی ها طی یکسال گذشته با همکاری مسئولین ولسوالی و نظارت شخص رهبری اداره محلی، مردم ولسوالی پنجاب شاهد هیچ گونه مشکلات در قسمت مسائل ده نشین و کوچی ها نبوده و مردم با خیال آسوده مصروف زندگی شان با کشت زراعت و مالداری بودند.
آقای سرحدی به مردم ولسوالی پنجاب اطمینان داد: مسئله ده نشین و کوچی ها کاملآ تحت نظارت مستقیم والی بامیان میباشد بنآ به مردم اطمیمنان داده میشود که از این ناحیه هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *