سخن انیس

سالنگ، باید در محراق توجه قرار گیرد!

سالنگ، شاهراهی است که اکثر مردم افغانستان و مردم شمال کشور عموماً ازآن مسیر رفت و آمد می‌کنند و یکی از پررفت و آمدترین شاهراه‌های کشور به شمار می‌رود.

اما متاسفانه برای بازسازی این مسیر مهم، توجه جدی صورت نگرفته و این شاهراه به حدی خراب است که هیچ به گفتن نمی‌آید. اگرچه سال گذشته امارت اسلامی افغانستان داخل تونل را بازسازی کرد و مشکل داخل تونل، تا حدی کاهش یافته است. اما بیرون از تونل از قسمت دوشاخ گرفته تا نزدیک بازار جبل‌السراج کاملاً تخریب گردیده و به (کند و کپر) مبدل شده است. مردمی که ازاین راه عبور می‌کنند سخت به مشکلات مواجه استند و رانندگان و عابرین همه از خرابی راه و مشکلات آن شکایت دارند. من (نویسنده این مقاله) که در روزهای عید از این مسیر رفت و آمد داشتم به چشم خود خرابی و مشکلات این مسیر را مشاهده کردم و واقعاً عابران و رانندگان، سخت به مشکلات مواجه استند و راه پر فراز و نشیب و صعب العبوری را می‌پیمایند و همچنان موترهایی که در این مسیر کار می‌کنند نیز همه روزه عارضه پیدا می‌کنند و روزگاری سخت و دشواری را در میان انبوه گِل و لای و آب‌های جمع‌شده، سپری می‌نمایند.

سنگ‌ها و گِل و لای و همچنان راه‌بندی‌های چندساعته‌یی که در مسیر است واقعاً رانندگان و عابرین را خسته کرده و به افزایش عوارض به مشکل مواجه استند خرابی هایی که در آن قسمت به وجود آمده، مشکلات عمده‌ای را به ملت به بارآورده است. بنابراین از مقامات امارت اسلامی و مسئولین ذیربط تقاضا به عمل می‌آید که در این ارتباط توجه جدی نمایند و این مشکل عمده‌ی مردم ولایت‌های شمال کشور و دیگر مردمی که ازاین شاهراه عبور و مرور دارند را حل کنند و این کار مهم را در محراق توجه قرار بدهند. در غیرآن، با گذشت هر روز خرابی‌های این شاهراه افزایش می‌یابد و مردم با مشکلات طاقت‌فرساتری مواجه می‌شوند و در آینده روزگار تلخ‌تر از امروز را تجربه خواهند کرد. و مصرف موترها نیز افزوده است. اگرچه سال گذشته، کار سرک‌سازی از قسمت مرکز ولسوالی خنجان به طرف دوشی نیز آغاز گردیده بود و چند کیلومتر بازسازی نیز صورت گرفت. اما، کار آن متوقف شده است و فعلاً هیچ‌اثری از کار و بازسازی درآن قسمت دیده نمی‌شود و عابران و راننده‌گان در آن قسمت نیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن