افغانستان

سخنگوی وزارت انرژی و آب: برنامه پنج ساله برای تولید برق از منابع داخلی داریم

مسئولان وزارت انرژی و آب می‌گویند که به منظور حل مشکلات برق در کشور، پروژه‌های تولید برق را در اولویت‌های کاری این وزارت قرار داده‌‌اند.

مسئولان وزارت انرژی و آب می‌گویند که به منظور حل مشکلات برق در کشور، پروژه‌های تولید برق را در اولویت‌های کاری این وزارت قرار داده‌‌اند.
به گفته مسئولان در این وزارت، ساخت بند برق «سروبی دوم» و «باغ‌ دره» نیز در برنامه‌های پنج ساله این وزارت قرار دارد.
قاری مطیع الله، سخنگوی این وزارت گفته است که سروی و نقشه برداری بند برق سروبی دوم نیز تکمیل شده است.
قای مطیع‌الله می‌گوید: «مصارف مجموعی بند سروبی دوم ۳۰۰ میلیون دالر تخمین شده است. ظرفیت تولید برق ۱۸۰ میگاوات می‌باشد. ما برنامه پنج ساله برای تولید انرژی از منابع داخلی داریم. به طور مثال بند آب باغ دره، بند سروبی دوم و پروژه برق آفتابی نغلو.»
در همین حال، اعضای سکتور خصوصی همچنان می‌گویند که توسعه اقتصادی در کشور بدون تولید انرژی امکان پذیر نیست و وزارت آب و برق باید تلاش‌ها برای توسعه تولید برق در کشور را بیشتر سازد.
خان‌جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، در این مورد می‌گوید: «انرژی و برق در بخش صنعت، تولید، تجارت، زراعت و همچنان در زندگی عادی ما یک رکن مهم است، بدون انرژی وطن آباد نمی‌شود.»
علاوه براین، کارشناسان اقتصادی نیز به این باوراند که ایجاد بندهای تولید برق در کشور می‌تواند افغانستان را در راستای تولید انرژی به خودکفایی برساند و از احتیاجی برای خریداری برق از کشورهای همسایه رهایی بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *