سخن انیس

افغانستان نیز با تجهیزات پیشرفته باید مجهز گردد!

جهان امروز ترقیات عجیب و غریبی را تجربه می‌کند و همه ملت‌ها، برای انکشاف و پیشرفت از یکدیگر سبقت می‌جویند و چیزهای شگفت‌انگیزی را دارد به وجود می‌آورند. ما امروز با چشم مسلح اگر به دنیا بنگریم در می‌یابیم که در جهان، صنعت‌های عجیب و پیچیده‌یی به وجوده آمده است و مردم جهان دارد زندگی پیشرفته و اکتشافات تازه و متفاوتی را به تجربه می‌گیرند. راکت‌های فضانورد، موشک‌های قاره‌پیما، طیاره های پررمز و راز، معماری‌های شگفت‌انگیز، بلندمنزل‌های آسمان‌خراش، صنعت و تجارت، همه سازه‌هایی اند که از ذهن و ضمیر بشر سرچشمه گرفته و از اثر سعی و تلاش انسان‌ها، به‌وجود آمده اند. اما دردا و دریغا که؛ ملت ما هنوز بار فقر و فاقگی را بر دوش دارند و از خارهای نیشدار و زننده‌ی زندگی، پیوسته رنج می‌برند. جوانان ما امروز به جایی که تعلیم و تحصیل کنند، نوآوری داشته باشند و در عرصه‌‌های فناوری و اختراعات بدرخشند، متٲسفانه بار زندگی تلخ و دشواری را به دوش می‌کشند و در داخل و خارج به کارهای طاقت‌سوز مصروف اند و برای پیدا کردن لقمه‌ی نان، سرگردان استند.  بدبختانه با تحمل این همه رنج و زحمت، هنوز هم نمی‌توانند لقمه نانی به کف آورند و با خاطر آسوده و روح آرام بخورند.

این همه بدبختی‌ها از زمانی دامن افغانستان را گرفت که یک مشت کمونیست های جنایتکار، کودتای ننگینی را به راه انداختند و وطن را به دریای خون واگذار کردند و دیگر برای سالیان سال این ملت شریف در باتلاق فلاکت و بدبختی فرو رفتند. اگرچه با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، بار جنگ، بدامنی و اشغال از شانه‌های ملت پایین آورده شد و ملت به نعمت آزادی و آرامی دست یافتند، اما متاسفانه فقر و بیکاری این ملت را رنج میدهد و این خنجر آزار دهنده هنوز در قلب ملت ما، فرو می‌رود. امارت اسلامی برای آبادی و احیای مجدد کشور تلاش‌های زیادی نموده است، امیدواریم که این نظام اسلامی و مشروع، ملت نحیف و بی‌چاره را از ورطه فقر و بیچارگی بیرون آورد و افغانستان را به قله‌های ترقی و تعالی برساند.

ملت انتظار دارد، روزی برسد که افغانستان نیز با تجهیزات عصری و پیشرفته، مجهز گردد و مانند کشورهای جهان، منطقه و برخی همسایه‌ها، از حریم هوایی و زمینی خود به درستی دفاع کند و پاهای کثیف تجاوزگران را پیش ازین‌که به سرزمین پاک ما برسد، قطع نماید.

این نعمت البته از ما همت می‌خواهد و ملت و حکومت وظیفه دارند تا برای رسیدن به این هدف بزرگ، متحد و هماهنگ باشند و با کمال دیانت و دلسوزی برای به دست‌آوردن این گوهر ارزشمند تلاش نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن