سخن انیس

هیچ‌قدرتی، جرئت تجاوز در خاک ما را ندارد

افغانستان، سرزمینی است که تمام اقوام با کمال همدلی و برادری در آغوشش زندگی می‌کنند و در مقابل هر متجاوز و اشغالگر با همدلی و هم‌صدایی کامل، ایستادگی کرده اند و می‌کنند.

در مقابل انگلیس، روس و امریکا تمام اقوام شریف این سرزمین قامت بلند کردند و با کمال شجاعت و فداکاری از دین، ناموس و خاک خود دفاع نمودند و دماغ متجاوزان را به خاک ذلت مالیدند.

اگرچه دشمنان افغانستان برای افتراق و پراکندگی این ملت بزرگ؛ سعی و تلاش زیادی را به خرچ دادند و به‌عنوان‌‌های مختلف خواستند، اقوام شریف و باهم‌برادر این سرزمین را، باهم در تقابل قرار بدهند و جنگ‌های داخلی و ذات البینی را شعله‌ور بسازند.

اما، ملت هوشیار و بیدار این‌ سرزمین، تجاربی تلخی که از تنظیم‌جنگی، حزب‌جنگی و کروه‌گرایی داشته اند سخت با اختلافات حساسیت نشان میدهند و به هیچ‌صورت دیگر طعمه‌ی گرگ اختلاف و تعصب نخواهند شد.

ملت ما در صورت تجاوزِ تجاوزگران در خاک خود، از همه منافع شخصی می‌گذرند و برای منافع ملی و اسلامی آماده‌ی هرگونه قربانی و فداکاری استند.

اگرچه یک مشت تکه‌داران قومی، همیشه برای منافع شخصی خود، ملت را به تباهی کشانده اند و با شیوه‌های گوناگونی از احساسات این ملت شریف استفاده‌های شخصی کردند و فرزندان زیادی این ملت را به مسلخ جنگ و تباهی تحویل دادند.

اما، ملت ما دیگر هوشیار شده اند و به هیچ‌صورت، دیگر قربانی خواست‌های سیاه تکه‌داران قومی نخواهند شد و بعد ازین تا به ابد با کمال اخوت و همدلی در کنار هم زندگی می‌نمایند.

چون کارهای نادرست و متعصبانه‌ی تکه‌داران قومی، ملت را هوشیار ساخت و دیگر به‌هیچ‌صورت کسی به گند تعصب دست نمی‌یازد و همه اقوام شریف این سرزمین؛ با یک‌صدا و یک‌دل؛ از اسلام، ناموس، تمامیت ارضی و دیگر ارزش‌های خویش دفاع می‌کنند و دماع هر متجاوز را به خاک ذلت می‌مالند.

این خصلت دیرینه‌ی ملت افغانستان است که چقدر باهم تنش و اختلاف داشته باشند، بازهم در صورت تجاوز بیگانگان در کشور، باهم متحد و همدست می‌شوند و به سوی سنگرهای داغ جهاد، ایستادگی و دفاع از ناموس و خاک خویش می‌شتابند.

از همین سبب است که هیچ‌کشوری جرئت و جسارت نمی‌تواند، در این خاک شیرپرور تجاوز کند و در صورت تجاوز به سرنوشت انگلیس، روس، امریکا و ناتو مبتلا خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *