اجتماعی

پس‌انداز امروز فرصتی برای فردا !

اگرما بودجه مالی مشخص داشته باشیم، باعث می شود که در آینده برنامه ریزی های بیشتری روی اهداف خود بکنیم وبا استراتیژی بهتری پیش خواهیم رفت.

اگرما بودجه مالی مشخص داشته باشیم، باعث می شود که در آینده برنامه ریزی های بیشتری روی اهداف خود بکنیم وبا استراتیژی بهتری پیش خواهیم رفت.

به تأخیر انداختن خرید حتی برای یک روز؛ به شما زمان می دهد که بفهمید واقعاً به چه چیز هایی نیاز دارید تا سریعاً هر چیز که به نظرتان زیبا می آید را خریداری نکنید. به جای این کار، با خودتان خلوت کنید و به این فکر کنید که چه قدر به خرید آن چیز نیاز دارید و چه خرید های بزرگتر دیگری در پیش دارید که ضروری تر هستند.

این تکنیک توسط یک متخصص اقتصادی ابداع شده است. یعنی شما باید 50 درصد حقوق خود را به نیاز های اساسی مثل اجاره خانه؛ خرید غذا، حمل و نقل و امکانات ضروری زندگی مثل آب و برق اختصاص دهید. 20 درصد از حقوق خود را به نیاز های صحی اختصاص دهید و برای آن پس انداز کنید و بدهی های خود را پرداخت کنید یا برای دوران بازنشستگی خود پول ذخیره کنید و 30 درصد دیگر را برای خرید های غیر ضروری مانند سرگرمی، تعطیلات و هدایا اختصاص دهید.این هازمانی مقدوراست که درآمد خوبی داشته باشید.

درست است که پس انداز دارای اهمیت بسیار زیادی است اما شما نیاز به سرمایه گذاری هم دارید. باید سعی کنید که در پروژه های بزرگ و با اعتماد به افرادی که از قبل آن ها را می شناسید، سرمایه گذاری کنید. این کار می تواند یک راه پس انداز طولانی مدت باشد. در غیر این صورت پس انداز معمولی نمی تواند عاملی برای ثروتمند شدن شما در آینده باشد.

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که فرزندان شان را به پوهنتون بفرستند و همه هزینه ها را برای آن ها انجام دهند و دیگر پولی برای دوران بازنشستگی ندارند اما بهترین هدیه برای فرزندان شما این است که اجازه دهید روی پای خود بایستند و برای دوران بازنشستگی خود پول ذخیره کنید تا زیر بار قرض و بدهی نباشید. اگر در دوران بازنشستگی رفاه داشته باشید، قطعاً راحت تر هم به فرزندان خود کمک می کنید.

یک باور غلط در بین مردم جا افتاده است که شما باید مشاوره اقتصادی را زمانی انجام دهید که ثروت بسیار زیادی دارید اما این باور غلط و اشتباه است. مشاور اقتصادی حتی برای کسانی که به میزان معمولی پول دارند، هم پاسخ می دهد و این کار باعث می شود که شما بتوانید پول خود را در راه بهتری استفاده کنید.

قرار نیست موضوع را بیش از حد برای خودتان تراژیدی کنید اما باید آن قدر از لحاظ مالی برنامه ریزی و ثبات اقتصادی داشته باشید که سن 80 سالگی خود را هم تصور کنید و ببینید که می خواهید در چه شرایطی باشید.

این یک حقیقت است که شما نمی توانید پس انداز خیلی زیادی برای دوران

بازنشستگی داشته باشید. هر قدردر این دوران پس انداز کنید، بدانید با زمان بازنشستگی شما هزینه ها متفاوت تر است و در نتیجه پس انداز امروز ، خیلی به درد آینده نمی خورد. پس بهتر است که برای آن موقع برنامه ریزی دیگری انجام دهید و در کنارش پس انداز هم داشته باشید. بهترین راهی که ما سراغ داریم، سرمایه گذاری در یک محیط امن و مطمئن است.

بسیاری از افراد سعی می کنند که مالیات خود را به تاخیر بیندازند تا بتوانند از پول آن در جای دیگری استفاده کنند اما بهترین راهکار این است که هرچه زود تر مالیات را بپردازید تا بفهمید که چه قدر پول دارید و قرار است چه کار کنید تا تکلیف تان مشخص باشد.

قطعاً شما نمی توانید در حوزه اقتصادی استاد و حرفه ای باشید. پس با افراد متخصص در این باره مشورت کنید که بتوانند به شما راهکار مناسب بدهند و اوضاع اقتصادی را برای تان شرح دهند.

بعضی از افراد همزمان از دو جا قرض می گیرند که پرداخت آن برایشان سخت خواهد بود. بهتر است که به طور همزمان این کار را انجام ندهید، در غیر اینصورت در پرداخت آن ها با مشکل مواجه خواهید شد.

حتماً اکثر افراد تمرکزشان روی پرداخت بدهی ها است و زمانی که بدهی های خود را پرداخت می کنند، فکر می کنند به یک هدف بزرگ رسیده اند اما این نباید هدف شما باشد. هدف شما باید این باشد که آنقدر پول داشته باشید تا خودتان بتوانید سرمایه گذاری های بزرگ انجام دهید. پس بهتر است که اهداف خود را دوباره بازبینی کنید.

برومند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن