ادبگزارش

برگزاری مسابقه کتابخوانی در کابل

مجتمع آموزشی امید مسابقات کتابخوانی را با محوریت کتاب «عمرثالث» برگزار کردند.

در این مسابقه تعداد زیاد جوانان اشتراک داشتند که برای ۲۰ تن آنها که بلندترین نمرات را کسب کرده بودند جایزه در نظر گرفته شد. برای برنده مقام اول حج عمره وبرای دیگرانش همچنان کامپیوتر لب تاپ و دیگر جوایز نیز توزیع نمودند که باعث تشویق جوانان اهل مطالعه قرار گرفتند.

 ظهرالله یکی از سخنرانان در این محفل اشتراک داشت گفت که اولین کلام خداوند ج برای رسول اش که آموخت کلمه ای«بخوان» است و تمام ترقی نسل بشر نیز پیوند به خواندن و مطالعه دارد.

وی مطالعه را برای نسل جوان با اهمیت دانسته گفت که مهمترین چیز برای تقویت روح انسانها همین مطالعه کتاب است و توسط مطالعه فکرها سالم شده و هم دنیا و آخرت ما را می سازد.

در ادامه عرفان الله عباد اظهار داشت که چرا کشور های اسلامی ما اینقدر عقب مانده هستند وگفت که یکی از علت ها فاصله گرفتن از کتاب و مطالعه هست که ما مسلمانان نسبت به دیگر مردم جهان سطح مطالعه خیلی کم داریم و خوب میدانیم که  تمام پیشرفت های کشور های دنیا توسط علم صورت گرفته است و ما باید در میدان مبارزه فکری تلاش بیشتر کنیم و مردم و کشور خویش را با مسابقات کتابخوانی تشویق کنیم تا در آینده یک جامعه علمی و فکری ساخته شود وطن و مردم ما در همه ای امور مادی و معنوی ترقی و پیشرفت نمایند.

احمد خان یکتن از برندگان مقام اول این مسابقات کتابخوانی می گوید که باید جوانان اکثر وقت خویش را به مطالعه و خواندن کتاب بگذرانند زیرا که وقت از طلا کرده مهمتر و با ارزش تر است.

عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع ملی بیان داشت که هر جامعه که بسوی ترقی قدم گذاشته است از اثر کتاب و قلم بوده است و ما در زندگی بشر جامعه آی را سراغ نداریم که بدون علم و قلم باشند و اگر از یک جامعه کتاب و قلم را برداریم تبدیل به گورستان می شود.

آقای خوارزمی افزود که خوشبختانه در وطن ما امنیت سراسری آمده است و برای جامعه خویش تلقین نماییم که باید از قلم و کتاب فاصله نداشته باشد و کسانی که در راستای علم و دانش سرکار دارند همکاری و حمایت کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع ملی تصریح کرد که افغانستان در صد سال پسین سه بار مورد اشغال کشور های بیگانه قرار گرفت و با عزم ایمان داری کامل، مجاهدین وجوانان وطن به شکست مواجه کردند و باید جوانان ونو جوان ما دیگر اجازه  ندهند که افغانستان باری دیگر مورد اشغال کشور های بیگانه قرار گیرد.

آقای خوارزمی گفت که در صد سال اخیر افغانستان در بد ترین شرایط سردوچار شده بود و از همین سبب  ملا محمد عمر مجاهد«عمرثالث» مردم افغانستان را با تأسیس نظام امارت اسلامی د مردم را متحد ساخت تا ابرقدرت ترین کشور جهان را شکست بدهد و مردم و کشور را از اشغال نجات دادند و باید قدر بزرگان و مجاهدین راه حق و عدالت خویش را بدانیم و عزم خود را جزم کنیم که افغانستان را بسازیم.

تیموری- اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن