سخن انیس

بقای نظام‌ها، وابسته به‌اطاعت و اتحاد است

بقای نظام‌ها وابسته به اطاعت و اتحاد می‌باشد و هر نظامی که دارای این عنصرها باشد، محکوم به‌شکست نمی‌شود.

بقای نظام‌ها وابسته به اطاعت و اتحاد می‌باشد و هر نظامی که دارای این عنصرها باشد، محکوم به‌شکست نمی‌شود.

در حکومت‌های گذشته اطاعت و اتحاد وجود نداشت و خصوصاً در بیست سال اخیر، هیچ‌گونه اطاعت از سران حکومتی و اتحاد میان اعضا و اجزای رژیم جمهوریت‌ وجود نداشت و هرکی طبق میل و دستور سفارت‌های کشورهای بیگانه‌ حرکت می‌کرد و فعالیت می‌نمود.

با پیروزی امارت اسلامی، اطاعت و اتحاد دوباره در کشور برگشت کرد و در کنار دیگر موضوعات ارزنده، این دو عنصر مهم نیز زنده شدند.

افغانستان، امروز از نعمت اطاعت و اتحاد بهتری برخوردار است و هر فرد ملت مجاهد امر عالیقدر امیرالمومنین «حفظه الله» را بر خود واجب دانسته، بدون تعلل و توقف به اجرای آن می‌پردازند.

همچنان فضای اتحاد، همدلی و هماهنگی در میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور صددرصد حاکم است و ملت بزرگ افغانستان نیز با همبستگی و یکپارچگی کامل، زیر پرچم سفید زندگی عزتمندانه‌ی شان را به پیش  می‌برند.

این اطاعت و اتحاد، امروز افغانستان را هیبت و هیمنت بخشیده است و جهان از اقتدار اسلامی افغانستان، لرزه در پیکرش افتاده است.

به همین ملحوظ، جهان و کشورهای فتنه‌انگیز موضوعات منفی و از جمله بر آتش تعصبات دامن می‌زنند و می‌خواهند این ملت متحد را متفرق و پراکنده بسازند.

اما، ملت بزرگ افغانستان، طعم تلخ بی‌اتفاقی را چشیده اند و ازاین ناحیه آسیب‌های جبران‌ناپذیر و ضربات سنگینی را متقبل شده اند.

بناءً عموم ملت مجاهد و شریف افغانستان، طرفدار اتحاد و همبستگی استند و بقای افغانستان را مربوط و منوط به اتحاد، همدلی و اطاعت می‌دانند.

اما متأسفانه کسانی هم وجود دارند که پدیده‌ی شوم تعصب و نفاق را در برخی مواقع دامن می‌زنند و برای خرسند نگهداشتنِ باداران شان، دست به کار استند.

واضح است؛ ملتی‌که اتحاد، اتفاق و اطاعت نداشته باشد، محکوم به نابودی است و حکومتی که از این اعمال شوم جلوگیری نکند، عواقب ناگواری خواهد داشت و چالش‌های بیشتری گریبانش را خواهد گرفت.

بناءً امارت اسلامی افغانستان باید با دقت کامل متوجه این موضوعات باشد و جلو متمردان، نفاق‌افگنان و فرصت‌طلبان را بگیرد.

تا باشد این فضای برادری در افغانستان حفظ گردد و همچنان برای تقویه‌ی روحیه‌ی اخوت و همزیستی بیشتر از پیش کار شود و این خانه‌ی مشترک با فضای روشن برادری و همدلی، آباد و شکوفا گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن