سخن انیس

ملک و ملت را باخدمت دلسوزانه، به خوشبختی برسانیم

در هر کار دیانت و دلسوزی نقش مهمی دارد و دیانت و دینداری باعث می‌شود که کار به صورت درست انجام داده شود و گوهر تابنده‌ی مقصود به دست آید.

در هر کار دیانت و دلسوزی نقش مهمی دارد و دیانت و دینداری باعث می‌شود که کار به صورت درست انجام داده شود و گوهر تابنده‌ی مقصود به دست آید.

وطن که حیثیت مادر را دارد از فرزندان خود خدمت بادیانت و دل‌سوزانه می‌خواهد و فرزندان باید با کمال صداقت به آبادی وطن بپردازند و از خود صفا و پاکی در قبال آن نشان بدهند.

قسمی‌که فرزندان مجاهد این مرزوبوم با خون خود درخت جهاد، آزادی و عزت را به ثمر رساندند، باید ما با عرق زحمات خود درخت پیشرفت و ترقی کشور را آبیاری کنیم و در این راه خدمت‌ دلسوزانه‌یی را انجام دهیم.

ملت قهرمان افغانستان همواره در مقابل تجاوز و اشغال مبارزه و فداکاری‌های بی دریغی کرده اند.

اما، در عرصه‌ی سیاسی، بازسازی و آبادی کشور متٲسفانه غالباً عقب افتاده و به موفقیت‌های بلندی دست نیافته اند.

اگرچه پس از فتح و پیروزی امارت اسلامی افغانستان، کارهای کلان، دستاوردهای بزرگ و قابل‌ملاحظه یی نصیب این ملت مجاهد شده است، اما این دستاوردها کافی نیست و این سرزمین و جامعه از ما خدمت بیشتر می‌خواهد و این وطن از ما امیدهای زیادی دارد.

ما باید در راستای خدمتگزاری به میهن از خود خوش‌دیانتی نشان بدهیم و در راه ترقی و تعالی این خاک و خطه‌، به خدمات شایان و فراوانی بپردازیم.

تا باشد ملک ما چون دیگر ملک‌ها به اعمار و آبادی بهتر برسد و مردم بیچاره‌ی این سرزمین از حالت شقاوت و بدبختی‌ها

نجات پیدا کنند.

حقا؛ ملتی که کمر به خدمت ببندند، محکوم به فلاکت و بدبختی نیستند و از چنگال فقر و بیچارگی نجات می‌یابند.

ما اطمینان داریم؛ اگر همه دلسوزانه و به دور از تعصبات گوناگون، برای پیشرفت این سرزمین بپردازیم، فردای روشن ما را استقبال خواهد کرد و آینده بهتری ما را در آغوش خواهد کشید.

ازاین سبب، لازم است تا ما ملت باهم متحده شده با کمال صداقت و اخلاص در خدمت ملک خود قرار بگیریم و این سرزمین ویران‌شده را به گلزمین جهان مبدّل سازیم.

به امید افغانستان آباد و مرفه و ملت خوش‌بخت و آسایش‌مند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *