جهان

 امریکا: روسیه به دنبال خرید موشک‌های بالستیک از ایران است    

روسیه طی روزهای اخیر حملات موشکی خود به اهداف اوکراینی در سراسر خاک این کشور را به طور چشمگیری تشدید کرده است

روسیه طی روزهای اخیر حملات موشکی خود به اهداف اوکراینی در سراسر خاک این کشور را به طور چشمگیری تشدید کرده است

آمریکا می‌گوید روسیه، که اخیرا حملات موشکی خود به سراسر اوکراین را افزایش داده است، در آستانه خرید موشک‌های بالستیک از ایران است.

یک مقام آمریکایی بدون اینکه نامش را فاش کند، با استناد به اطلاعات جدیدی که اخیرا از طبقه‌بندی خارج شده است، به خبرگزاری «سی‌ان‌ان»

گفت که مذاکرات روسیه با ایران برای دستیابی به موشک‌های بالستیک دوربرد «به طور فعال» در حال پیشروی است.

این مقام آمریکایی به دیدار مقامات نظامی ایران با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ایران در ماه سپتامبر اشاره کرد، که طی آن طرف ایرانی موشک بالستیک دوربرد «ابابیل» و سایر سامانه‌های موشکی خود را به نمایش گذاشت.

به گفته این مقام آمریکایی: «این رویداد اولین نمایش عمومی موشک‌های بالستیک در حضور یک مقام ارشد روسی است که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین از ایران بازدید کرده است».

پس از آن، در اواسط دسامبر، سپاه پاسداران موشک‌های بالستیک و سامانه‌های پشتیبانی موشکی را در یک منطقه آموزشی در داخل ایران مستقر کرد تا در معرض دید یک هیئت بازدیدکننده روسی قرار گیرد.

روسیه طی روزهای اخیر حملات موشکی خود به اهداف اوکراینی در سراسر خاک این کشور را به طور چشمگیری تشدید کرده است.

به گفته سی‌ان‌ان، ارائه موشک‌های بالستیک نشانگر افزایش حمایت ایران از روسیه خواهد بود. تهران پیش از این صدها پهپاد به مسکو داده است که نیروهای روسی در جنگ علیه اوکراین از آنها استفاده کرده‌اند.

علاوه بر این، مسکو با کمک تهران در حال ساخت یک مرکز تولید پهپاد در روسیه است، که به گفته کارشناسان پس از تکمیل می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روند جنگ اوکراین داشته باشد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا پنج‌شنبه تأیید کرد که روسیه و ایران به توافقی برای معامله موشک‌های بالستیک نزدیک شده‌اند، اگرچه به نظر می‌رسد که موشک‌ها هنوز تحویل داده نشده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *