اخبارجهان

اوکراین:  توطیه روسیه برای ترور زلنسکی و شخصیت‌های برجسته کشور خنثی شد

سرویس امنیت کشور اوکراین، سه‌شنبه 18 ثور اعلام کرد که بازرسان ضد‌جاسوسی اوکراین طرح ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور و دیگر شخصیت‌های برجسته نظامی و سیاسی این کشور را خنثی کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که دو افسر گارد دولتی اوکراین که از مقامات ارشد محافظت می‌کنند به ظن اجرای طرحی که توسط سرویس امنیت فدرال روسیه طرح‌ریزی شده بود، دستگیر شدند.

بر اساس این بیانیه سرویس امنیت کشور اوکراین، این دو افسر قبل از عملیات نظامی گسترده روسیه علیه اوکراین در فوریه 2022 با درجه دگروال استخدام شده بودند.

در ادامه این بیانیه به نقل از واسیل مالیوک، رئیس سرویس امنیت دولتی اوکراین، آمده است که این توطئه شامل طرح‌ریزی انجام یک حمله قبل از مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای پنجمین دوره در روز سه‌شنبه بوده است.

مالیوک همچنین گفت که او شخصاً بر عملیات فوق سری برای ردیابی توطئه ترور نظارت داشته است.

ادعای اوکراین در مورد تلاش روسیه برای ترور زلنسکی جدید نیست و پیش‌تر نیز شبیه چنین ادعاهایی مطرح شده بود.

در حالی که جنگ میان روسیه و اوکراین سه سال است ادامه دارد، رئیس جمهوری اوکراین پیش‌تر طی اظهاراتی گفته بود که در سال 2022 دست‌کم 10 بار مورد سوء‌قصد قرار گرفته است.

سارنوالان لهستان ماه گذشته نیز اعلام کردند که یک مرد لهستانی به اتهام آماده‌سازی برای جاسوسی برای اطلاعات نظامی روسیه در طرحی ادعایی برای ترور زلنسکی دستگیر شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *