سخن انیس

افغانستان؛ مایه‌ی امید مسلمانان جهان

همه در جریان قرار داریم که هیٲت‌های عالی‌رتبه‌ی کشورها و خصوصاً ممالک اسلامی به افغانستان می‌آیند و با مقامات بلندپایه‌ی کشور  دیدارها و گفتگوهایی دارند.

همه در جریان قرار داریم که هیٲت‌های عالی‌رتبه‌ی کشورها و خصوصاً ممالک اسلامی به افغانستان می‌آیند و با مقامات بلندپایه‌ی کشور  دیدارها و گفتگوهایی دارند.

در این دیدارها روی موضوعات مهم و سرنوشت‌ساز افغانستان تماس گرفته می‌شود و این هیٲت‌ها، امارت اسلامی افغانستان را مایه‌‌ی امید جهان اسلام دانسته و بهبود وضع امنیتی، سیاسی، اقتصادی و دیگر امور افغانستان را از آرزوهای بلند امت اسلامی میدانند

مقامات امارت اسلامی نیز از آنان به خوبی استقبال می‌کند و  کشورهای اسلامی را همکار و تکیه‌گاه هم‌ دانسته و از حسن نیت و تلاش‌های آنان، تمجید به عمل می‌آورند.

در این دیدارها همواره گفته شده که امارت اسلامی تمام شرط‌های به رسمیت‌شناختن را مهیا کرده است و کشورهای اسلامی مسئولیت دارند که در این راستا تلاش کنند و این کاروان را به منزل مقصود برسانند.

افغانستان، سالیان سال است که در منجلاب مشکلات افتاده است و قدرت جهانی همیشه خواسته اند که افغانستان را ببلعند و سپس تدابیر تسخیر دیگر نقاط منطقه و جهان را بگیرند.

اما افغانستان به گلوی جهان‌خواران به لقمه‌ی خارداری مبدل گردیده است و گلوهای خون‌خوارانِ طمّاع را پاره می‌کند.

پس از شکست امریکا و ناتو، جهان به درستی دانست که افغانستان، سرزمین تسخیرناپذیر است و هیچ‌قدرتی نمی‌تواند سایه‌ی سیطره‌ی خود را در آن بیفکند و گلیم اشغال خود را به شکل دوامدار درآن هموار نماید.

بعد از پیروزی امارت اسلامی، اگرچه برخی از کشورها امیدوار بودند که افغانستان دوباره به میدان جنگ، ناآرامی و خشونت تبدیل می‌شود، اما به لطف پروردگار و تدابیر بزرگان امارت اسلامی و اقدامات مجاهدین جان‌برکف، امنیت کاملاً تٲمین گردیده است و مشکل امنیتی به مشاهده نمی‌رسد.

این فضای بهتر و قناعت‌بخش، دهان دشمنان افغانستان را مهرولاک کرده است و دیگر هیچ دلیل موجهی برای به‌رسمیت نشاختن امارت اسلامی وجود ندارد.

اما در این عرصه تلاش و همکاری جهان اسلام و امت اسلامی اشد نیاز است که باید از افغانستان دریغ نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *