سخن انیس

وضع تحریم‌ها، به هیچ‌وجه راه حل نیست!

امریکا با گذشت هر روز مرتکب اشتباهات تازه می‌شود و دست به تصامیم ناسنجیده و اقدامات خطرناک می‌زند.

امریکا با گذشت هر روز مرتکب اشتباهات تازه می‌شود و دست به تصامیم ناسنجیده و اقدامات خطرناک می‌زند.

وزارت مالیه‌ی امریکا در تازه‌ترین اقدامش، دو تن از مقامات امارت اسلامی افغانستان؛ شیخ خالد حنفی وزیر امر بالمعروف و شیخ فریدالدین محمود رییس عمومی اکادمی علوم افغانستان را در فهرست تحریم قرار داد.

این بار نخست نیست که امریکا به این اقدام کورکورانه و ظالمانه مبادرت می‌ورزد و مرتکب تخطی و تخلف می‌شود.

امریکا، پس از شکست خود در کشور و امضای توافق‌نامه‌ی دوحه، بارها پیمان‌شکنی کرده و هرازگاهی دست به اقدامات ظالمانه و جنایت‌آمیز زده است.

از گردش طیاره‌های بی‌سرنشین گرفته تا حمله در کابل و وضع تحریم‌ و اِعمال فشار بر امارت اسلامی و ادعاهای بی اساسی و دروغین‌اش، همه دلیل بر غدار بودن امریکاست و نشان می دهند که؛ این مستکبر جهانی پابند هیچ‌گونه پیمان و تعهد نیست و پیوسته با لجام گسیخته‌گی عمل می‌کند.

مقامات امارت اسلامی و در مجموع منسوبین این نظام، نه‌تنها که مرتکب هیچ‌گونه نقض قانون بشر نشده اند، بل‌که برای تطبیق قانون در چوکات اسلام و شریعت تلاش ورزیده اند و

آرامش و امنیت کامل در کشور را با تطبیق قوانین، تٲمین کرده اند.

امروز کشورما، نسبت به هر زمان دیگری، دارای حکومت مقتدر، قانون‌مند و حکومت‌داری بهتر است.

در دوره‌ی جمهوریتی‌که ساخته‌وپرداخته‌ی امریکا بود، امنیت در افغانستان اصلاً وجود نداشت، زن و مرد این سرزمین همه روزه با بمب‌های تباه‌کن امریکا و ناتو و هپیمانانش خردوخمیر می‌شدند و خصوصاً عزت زنان، به شکل علنی پامال می‌گردید.

امروز که حکومت ناب اسلامی به وجود آمده و عزت و آبروی زن و مرد در کشور محفوظ است، چون خواست‌های شوم امریکا پذیرفته نمی‌شود؛ امریکا، غرب و سازمان ملل همه امارت اسلامی را به باد انتقاد می‌گیرند و مورد اِعمال فشار و تحریم قرار می‌دهند.

امریکا باید بداند که ملت افغانستان اعم از زن و مرد و پیر و جوان در حمایت امارت اسلامی قرار دارند وازکارکرد نظام اسلامی خود کاملاً راضی استند و وضع تحریم ها علیه مقامات کشور و اقدامات کورکورانه‌ی امریکا و هم‌پیمانانش را شدیداً تقبیح می‌کنند.

ملت بزرگ افغانستان از امریکا می‌خواهند که در سیاست و پالیسی خود، در قبال افغانستان تغییرات بیاورد و با افغانستان به زبان دیپلماسی حرف بزند و روابط حسنه برقرار نماید.

مردم کشور، امریکا را به خوبی می‌شناسند و دخالت امریکا در افغانستان و همچنان حمایت همه‌جانبه‌ی آن را از اسرائیل، جنایت ضد بشری می‌دانند و اکیداً تقبیح می‌کنند.

در آخر یکبار دیگر، ملت کشورما می‌خواهند که امریکا از تخطی و تخلف دست بکشد و با افغانستان از دروازه تعامل و دیپلوماتیک وارد شود و از اِعمال فشار و زورگویی اجتناب ورزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن