سیاسی

موضع‌گیری بیش از یک میلیارد مسلمان درباره غزه بسیار ضعیف است

سيد عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با انتقاد از نشست اخیر ریاض درباره غزه تأکید کرد که در برابر مشکلات ملت فلسطین که بیش از ۷۰ سال با آن مواجه هستند، موضع‌گیری بیش از یک میلیارد مسلمان، بسیار ضعیف است. وی همچنین افزود که اگر ملت یمن گذرگاه زمینی برای ورود به فلسطین داشتند، با صدها هزار مجاهد برای کمک به مردم فلسطین حرکت می‌کردند.

 

سيد عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با انتقاد از نشست اخیر ریاض درباره غزه تأکید کرد که در برابر مشکلات ملت فلسطین که بیش از ۷۰ سال با آن مواجه هستند، موضع‌گیری بیش از یک میلیارد مسلمان، بسیار ضعیف است. وی همچنین افزود که اگر ملت یمن گذرگاه زمینی برای ورود به فلسطین داشتند، با صدها هزار مجاهد برای کمک به مردم فلسطین حرکت می‌کردند.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن دیروز سه شنبه به مناسبت روز شهید سخنرانی کرد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: اگر ملت عزیز ما گذرگاه زمینی برای ورود به فلسطین داشتند، با صدها هزار مجاهد برای کمک به مردم فلسطین حرکت می‌کردند.

وی گفت: از کشورهایی که از نظر جغرافیایی ما را از فلسطین جدا می‌کنند می‌خواهیم اگر می‌خواهند صداقت ما را بیازمایند گذرگاهی باز کنند تا مردم ما خود را به فلسطین برسانند.

رهبر انصارالله گفت: موضع ما در یمن یک موضع رسمی و مردمی است که همه اقشار یمن از علما و نخبگان تا احزاب مختلف و همه گروه‌های مردمی در آن مشارکت دارند و همگی در چارچوب یک موضع درست برای حمایت از فلسطین حرکت می‌کنند.

الحوثی با اشاره به اینکه غزه با کشتار جمعی و قتل مردم در مساجد، مدارس و شفاخانه  ها روبروست، گفت: رخدادهای غزه، نشانگر میزان مظلومیت ملت فلسطین است

وی با بیان اینکه غزه در معرض محاصره عربی-اسرائیلی قرار دارد، تصریح کرد: کشورهای همسایه به صورت جدی تلاش نمی‌کنند غذا و دارو به مردم غزه برسانند.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه «رژیم‌های عربی هیچ اراده جدی ندارند که برای غزه وارد عمل شوند»، خاطرنشان کرد: در نشست اخیر سران عربی و اسلامی هم هیچ موضع‌گیری یا اقدام عملی صورت نگرفت که این مسئله، مایه اندوه و شرمساری است.

وی افزود آن‌چه که رژیم سعودی در جشنواره «موسم ریاض» انجام داد، باعث برانگیختن خشم ما و نیز اهالی غزه شد که در معرض تجاوز ظالمانه اسرائیلی قرار دارند. همزمانی کشتار اهالی غزه با برگزاری جشن در سعودی، نشانه انحطاط اخلاقی، ارزشی و انسانی است. در عربستان هزاران نفر با ترانه یک یهودی رقصیدند آن هم در حالی که یهودیان، کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی را به قتل می رسانند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد کشورهای عربی می خواهند غزه از سیطره رزمندگان مقاومت خارج شود و تحت سیطره مستقیم صهیونیستها یا تحت سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین باشد که حتی هیچ سیطره ای بر کرانه باختری ندارد چه رسد به اینکه بر غزه سیطره پیدا کند. برخی از کشورهای عربی با امریکا همدستی می کنند تا اسرائیل هر کاری می خواهد در غزه انجام دهد.

به نقل از ایران پرس، الحوثی خاطرنشان کرد انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان و کشورهای عربی نه فقط از دشمن صهیونیستی حمایت کردند بلکه حتی این رژیم را برای بمباران شفاخانه های غزه تحریک کردند.رهبر انصارالله یمن همچنین گفت موضع مردم ما از ابتدای تجاوز به غزه، افتخار آمیز بود و حمایت خود را از مردم فلسطین از طریق تظاهرات در خیابان و محکوم کردن جنایات اسرائیلی اعلام کردیم. اگر یک راه زمینی به فلسطین وجود داشته باشد صدها هزار یمنی برای کمک به ملت فلسطین حرکت خواهند کرد. از کشورهایی که در مسیر میان ما و فلسطین هستند می خواهیم یک گذرگاه زمینی برای عبور مردم یمن به فلسطین ایجاد کنند تا رزمندگان ما در نبرد علیه صهیونیستها شرکت کنند.وی با بیان اینکه امریکا و اسرائیل دو روی سکه طاغوت، جنایت و تجاوز به ملت‌ها هستند، گفت امریکایی‌ها ضمن کمک به صهیونیست‌ها و رساندن تدارکات به آنها، یک پل هوایی برای انتقال انواع سلاح‌ها و تجهیزات و اعزام مشاوران نظامی ایجاد کردند. امریکاییها میلیاردها دالر به اسرائیل کمک کردند و به کشورهای عربی فشار آوردند تا به این روند بپیوندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *