افغانستان

ذبيح الله مجاهد: امارت اسلامی به اقلیت‌های مذهبی در عبادت و مراسم مذهبی شان آزادی داده است

ذبیح الله مجاهد می گوید: امارت اسلامی از اقلیت های مذهبی حمایت می‌کند و به آنان در عبادت و اجرای مراسم مذهبی شان آزادی داده است.

ذبیح الله مجاهد می گوید: امارت اسلامی از اقلیت های مذهبی حمایت می‌کند و به آنان در عبادت و اجرای مراسم مذهبی شان آزادی داده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان با نشر این خبر گفته است:

آزادی هموطنان اهل تشیع در مراسم محرم پابرجاست اینکه چند روز بعد دهم ماه محرم می باشد و مراسم ویژه از سوی هموطنان اهل تشیع درنظر گرفته شده است، ارگان های امنیتی امارت اسلامی برای این مراسم تدابیر کامل امنیتی را اتخاذ کرده و آزادی مراسم مذهبی اهل تشیع پابرجا می باشد.

وی افزوده است: در تمام تکیه خانه‌هایی که در مناطق سکونت هموطنان اهل تشیع موقعیت دارند، گردهمایی و مراسمی که اصول مذهبی آنان ایجاب می‌کند، انجام شده می تواند، البته بخاطر تأمین امنیت و گرفتن تدابیر احتیاطی بیشتر، گردهمایی های بزرگ و یا رفت و آمد گروهی محدود شده که با این کار نظر علمای اهل تشیع نیز گرفته شده و در مطابقت به خواست‌های انان اقدامات صورت گرفته است.

مجاهد گفته است: گزارش ها و تشویش‌هایی که در بعضی از رسانه ها در این زمینه به نشر رسیده، حقیقت ندارد و امارت اسلامی از اقلیت های مذهبی حمایت می‌کند و به آنان در عبادت و اجرای مراسم مذهبی شان آزادی داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *