افغانستان

یک مهاجر افغان در بریتانیا:  از آمدن به این کشور پشیمانم

یک مهاجر افغان در مصاجبه با بی بی سی گفته است ؛  از آمدن به این کشور پشیمانم .

یک مهاجر افغان در مصاجبه با بی بی سی گفته است ؛  از آمدن به این کشور پشیمانم .

بی بی سی که مصاحبه با این افغان را با اسم مستعار سمیع نشر کرده است گفته است:  که این مهاجر پس از حدود دو سال زندگی در یک هوتل موقت در منطقه ایست‌میدلندز لندن حالا با خطر اخراج از این هوتل روبرو است٬ گفته است از آمدن به این کشور پشیمان شده است.

سمیع و خانواده‌اش در میان هزاران نفری بودند  که در سال ۲۰۲۱ به بریتانیا آورده شدند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت، وعده حمایت از این دسته از مهاجرین را به عنوان بخشی از عملیاتی موسوم به «استقبال گرم» داده بود مگر حالا این استقبال  بااخراج  به زور مبدل شده است.

حدود ۴۰۰ مهاجر افغان در جنوبغرب بریتانیا نامه ترک هوتل‌ها را دریافت کرده‌اند

سمیع گفته است وقتی به این هوتل رسیدیم، به ما گفتند که یک تا سه هفته اینجا خواهیم ماند. ولی دو سال طول کشید و ما همچنان در هوتل باقی ماندیم  و حالا برای ما میگویند که هوتل را باید ترک کنیم.

او می گوید: «من از ترک کشورم پشیمانم. اگر می‌دانستم که دو سال را در هوتل می‌گذرانیم، از کشورم خارج نمی‌شدم.»

این در حالی است که اکثر کشورهای غربی و همچنان امریکا در وعده های شان با مهاجران افغان کوتاه آمده اند و حاضر نیستند که به چیز هایی که در اول گفته بودند پابند باشند.

باید گفت که ادامه زندگی در کمپ های نظامی٬ کشتی و یا هوتل ها برای افغانان در امریکا و اروپا مشکل ساز شده است٬ سرنوشت مبهم٬ نبود کار و نبود زمینه آموزش برای فرزندان شان آنان را با انبوهی از مشکلات مواجه کرده است که انجام آن افسردگی و بیماری روانی است که بسیاری از پناهجویان را رنج میدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *