اسلامی

اعجاز ساینسی در سنتِ رسول اکرم صلی الله علیه وسلم!

علت و حکمت بسا اعمال وافعال رسول کریم صلی الله و علیه وسلم را که ایشان به نحو شایسته ای انجام میدادند بر بندگان نامعلوم و پنهان بوده، مجالی برای یافتن حکمت کار برای بشر نبوده است.

مدثر
علت و حکمت بسا اعمال وافعال رسول کریم صلی الله و علیه وسلم را که ایشان به نحو شایسته ای انجام میدادند بر بندگان نامعلوم و پنهان بوده، مجالی برای یافتن حکمت کار برای بشر نبوده است.
اما بامرور زمان وپیشرفت ساینس وتکنالوژی، آهسته آهسته، دلایل ساینسی این اعمال و افعال خارق العادهٔ رسول کریم صلی الله وعلیه وسلم بربشر روشن می‌شود. جالب تر از همه اینکه، این تحقیقات ساینسی، معمولاً توسط پژوهشگران و محققین غیر اسلامی بعداز چندین سال عرق ریزی و تحقیقات پیشرفته ی لابراتواری کشف و در جراید شان نشر می‌شود.
محققانِ شهر مانچستر که بالای ادویه و طروق کنترل کلسترولِ خون از سال ها بدین طرف، شب و روز، بی صبرانه به تحقیقات شان ادامه میدهند، بالاخره دریافتند که، روزه گرفتنِ دو روز در هفته، و پیروی ازاین رژیم غذایی «که برای یک غیر مسلمانی که به روزه گرفتن عادت ندارد گران است»، بهترین و موثرترین رژیم غذایی، نسبت به یک رژیم مستمر برای کاهش کلسترول است.
– همچنین شیوهٔ این رژیمِ دو روز روزه در هرهفته دارای اثرات بیشتری در کاهش وزن و پایین آوردن احتمال ابتلا به سرطان سینه می باشد .
داکتر «هارفی» که سرپرستی این تحقیق را برعهده داشته بود می گوید:
– زنانی که از رژیم دو روزه پیروی کردند، وزن بیشتری در مقایسه با زنانی که از رژیم کامل پیروی می کنند را از دست داده اند!
در تحقیق دیگری ثابت شده است که کاهشِ نشایسته در وجبه های غذایی دو روز هفته موجب صیانت از بدن در برابر امراضی همچون قند و چربی خون می شود که هر دو با افزایش وزن در ارتباط اند. ساینس دانان ثابت کرده اند که روزه از بهترین درمان ها برای ده ها نوع بیماری می باشد.
ولی روزه گرفتن برای مدت های بسیار طولانی و چند ماهه می تواند بسیار خطرناک باشد.
این امر بسبب کاهش عناصر ضروری بدن بدلیل امتناع از خوردن و آشامیدن رخ می دهد.
اما محققان تأکید دارند که روزه گرفتن به مدت دو روز در هفته یک سیستم موافق وعالی برای حفظ چُستی وچابُکی بدن و صیانت از آن در برابر امراض می باشد.
– از سوی دیگر دانشمندان امریکایی می گویند روزه گرفتن دو روز در هفته، بدن را از (آلزایمر) حفظ می کند.
«دانشمندان گفته اند روزه برای چند روز محدود، می تواند به حفظ مغز در برابر بیماری های خطرناکی مانند آلزایمر کمک کند.»
براساس این گزارش، پژوهشگران در مرکز ملی سالمندان در شهر بالتیمور امریکا به دلایلی رسیده اند که نشان می دهد توقف غذاخوردن به مدت دو روز در هفته می تواند مغز انسان را از دو بیماری خطرناک حال حاضر یعنی آلزایمر و پارکینسون دور کند.
پروفیسور «مارک ماتسون» از مقامات ارشد مرکز علمی ملی سالمندان این موضوع را در نشست سالانه انجمن پیشرفت علوم امریکا در شهر «ونکو ور» مطرح کرد.
پیامبر صلی الله علیه وسلم در روزهای دوشنبه و پنج شنبه روزه می گرفتند.
پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرمایند:
«تعرض أعمال الناس فی کل جمعه مرتین: یوم الاثنین و یوم الخمیس، فیغفر لکل عبد مومن إلا عبداٌ بینه و بین اخیه شحناء.» مسلم 4/2988.
🔹 «اعمال مردم در هر هفته دو بار عرضه می گردد: روز دوشنبه و پنجشنبه، پس هر بنده مومنی بخشیده می شود مگر کسی که بین او و برادرش کینه ای (کدورت) باشد»
ونیز می فرماید:
«تعرض الأعمال یوم الأثنین والخمیس، فأحب أن یعرض عملی و أنا صائم »
«اعمال هر شخصی روز دوشنبه و پنج شنبه عرضه می گردد پس من دوست دارم موقعی که اعمالم عرضه می شود روزه باشم.» ترمذی ۳/۱۲۲
بلی عزیزان!
خوشبختیم که امت بهترین پیامبران سید المرسلین صلی الله وعلیه وسلم هستیم.
امروز غیر مسلمانان اعجاز گفتار وکردار رسول اکرم صلی الله وعلیه وسلم را ثابت میکنند،
این اولین بار نیست که یک غیر مسلمان به حقایق ساینسی مکتب محمدی صلی الله وعلیه وسلم پی میبرد، ونه هم آخرین بار خواهد بود.
لامارتین مورخ مشهور میگوید« اگر بزرگی هدف، کم بودن ابزار و رسیدن به نتایج شگفت‌انگیز، سه محور سنجش هوش بشری باشد، چه کسی ادعای مقایسه بزرگ مردان تاریخ کنونی را با «محمد» (ص) دارد؟
نام‌آورترین مردمان فقط ارتش، قوانین و فرمانروایی ها را ایجاد کرده‌اند.
اگر نگوییم آنچه بنیاد نهاده‌اند، چیزی نیست، باید گفت: چیزی بیشتر از قدرت مادی که غالباً در چشم به هم زدنی فرو می پاشد، ایجاد نکرده‌اند.
محمد(ص) نه فقط ارتش ها، قوانین، فرمانروایی، مردمان و سلسله‌ها، بلکه میلیاردها تن؛ یعنی یک سوم از ساکنان این جهان و حتی بیشتر از آن را حرکت داد.
او پرستشگاه‌ها، خدایان، ادیان، عقاید، اندیشه‌ها و نفوس را متحوّل کرد.
صبر او در پیروزی، بلند همتی او که تماماً در جهت یک عقیده بود، نه نوعی تلاش برای فرمانروایی، نمازهای بی نهایت او، زمزمه‌های سرّی او با خداوند، مرگِ او و پیروزی او بعد از مرگ، نشانه ایمانِ راسخ است.
محمد (ص) یک معلم مذهبی، یک مصلح اجتماعی، یک رهبر اخلاقی معنوی، تجسم بزرگ اجرایی کردن امور، دوستِ با وفا، همنشینِ زیبا، شوهرِ علاقه‌مند و پدرِ با محبت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *