گزارش

محمد اسلم : نظامی‌که توانست مواد مخدر را محو کند امارت اسلامی افغانستان است

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می گوید که تا اکنون 4هزار هکتار زمین از کشت زار کوکنار در سراسر کشور تخریب شده است .

شبیر احمد
معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می گوید که تا اکنون 4هزار هکتار زمین از کشت زار کوکنار در سراسر کشور تخریب شده است . حسیب احمدی ، رئیس دفتر مقام معینیت مبارزه با مواد مخدر می‎گوید که روند تخریب کشت زار های کوکنار هم اکنون در 5 ولایت کشور جریان دارد، در حین حال قوماندانی امنیه کابل می گوید که پس از پیروزی امارت اسلامی در کشور بیش از یک هزار تن در پیوند به قاچاق و فروش مواد مخدر بازداشت شده اند . این افراد کسانی بوده اند که در قاچاق و فروش مواد مخدر دست داشتند ، هم زمان دهقانانی که کشت زار های مواد مخدر شان تخریب شده از حکومت می خواهند که زمینه کشت بدیل را برای آنها فراهم نماید . در این ارتباط گزارشگر روز نامه ملی انیس گزارشی تهیه نموده که خدمت خوانندگان روزنامه تقدیم می‎گردد.
حاجی احمد نعیم باشنده ارزان قیمت می‎گوید: که بدون توجه و جدیت امارت اسلامی افغانستان هیچ قدرتی در کشور وجود نداشت که این بلای خانمان سوز را نابود سازد ، میلیون ها جوان در سراسر کشور معتاد به مواد مخدر شده اند، هزاران خانواده طعم مصیبت بد کوکنار را چشیده اند، چون اعضای خانواده های شان دچار و گرفتار این پدیده شوم گردیده است ، صد ها زن و هزاران کودک و فامیل نسبت نبود سرپرست فامیل دچار خلال زندگی شده اند؛ چون: مرد فامیل گرفتار مواد مخدر شده و بالاخره فامیل و خانه اش را ترک کرده است .
موصوف افزود: در ناحیه‎ای‎که من زندگی دارم، صدها جوان را مشاهده کردم که به مواد مخدر معتاد شده که در نتیجه خانواده اش را ترک و در زیر پل سوخته که زمانی مرکز تجمع معتادین بود رفته اند. اما خداوند مسئولین امارت اسلامی افغانستان راخیر نصیب نماید که امروز از ساحه پل سوخته شهر کابل یک محل تفریحی اعمار نموده اند ، تمام معتادین برای تداوی به شفاخانه هایی که اختصاص یافته است انتقال داده شده و زیرتداوی جدی قرار دارند. ما از مسئولین، بخصوص شاروالی کابل و ارگان های امنیتی تشکری می نماییم که در گرد آوری معتادین با وزارت صحت عامه همکاری جدی نمودند و همچنان از ارگان های امنیتی نیز سپاس گزاری می‎نماییم که امروز در شهر کابل کسی جرأت ندارد که مثل حکومت سابق مواد مخدررا به صورت آزادانه در بازارها به فروش برساند، بزرگ ترین فروشندگان مواد مخدر گرفتار و به پنجه قانون سپرده شده اند. امروز ما شاهد ایم که اصلا در داخل شهر هیچ معتادی و هیچ فروشنده ای وجود ندارد، ما از دولت و مسئولین حکومت تشکری می نماییم .
لیلما خانمی که برای تداوی فرزندش به شفاخانه صحت طفل آمده بود گفت: شوهرم بنام محمد یاسین مامور یکی از ادارات حکومت بود. 18 سال از کارش گذشته بود که با گروهی از مردم نا اهل دچارومعتاد به مواد مخدر شده است 6 سال می شود که معتاد به هیروئین شده، از صبح تا شام گم بود، ماموریت را از دست داد، مصرف اطفالم را بعضی اوقات دوستان و اقاربم می‎دهند و خودم نیز در خانه های مردم کارگری می‎کنم و از درک پول آن مصرف خودم و اولادهایم را می‎کنم، کرایه خانه ام را برادرم که دکان دارد ماهانه می پردازد.
وی افزود: شوهرم 6 ماه میشود که به ایران رفته و تا اکنون از وی هیچ احوال ندارم بسیار نا امید شدم؛ چون: اولاد هایم هر روز پدر شان را یاد می کنند من همیشه از خداوند می خواهم کسانی که شوهرم را به این عمل دچار کردند خداوند سزای عمل شان را بدهد، از دولت می خواهم که دیگر به هیچ کسی اجازه ندهد تا مواد مخدر را کشت و برای نابودی خانواده ها بکار گرفته شود، از شاروالی کابل و مسئولین حکومتی تشکر می کنم تا فروشندگان مواد مخدر را گرفتار و مجازات نماید؛ چون: این ها بودند که هزاران خانواده را از هم پاشیده اند، هزاران زن را بی شوهر و هزاران کودک را بی پدر ساخته اند .
نصیر احمد بوت دوز گفت: باجه ام که زمانی کارمند دولت بود 15 سال قبل به مواد مخدر معتاد گردید ، تمام زندگی اش را صرف مواد مخدر کرد تا بالاخره که از خانه فراری گردید شب ها و روز ها در زیرپل سوخته و پل مکروریان ها با سایر معتادین زندگی می‎کرد، از وی پنج فرزند قد و نیم قد بجا مانده است ، هر قدر یکه از سوی فامیل اش کوشش گردید تا تداوی اش نمایند اما کارا تمام نشد نه بالای خود توجه کرد و نه هم بالای اطفال و خانمش، دو ماه قبل خبر مرگش به فامیل رسیده بود، خانواده وی مراسم فاتحه خوانی آن را بر گزار نمودند که بعد از چهل روز موصوف پیدا شد بر علاوه اینکه خانواده اش از دیدنش خوشحال شدن اما با تاسف که ایشان دو هفته قبل نسبت مریضی که داشت وفات نموده این قصه پر از درد و تراژیدی برای اطفال ، خانوداه اش و تمام اقارب اش بود، از امارت اسلامی افغانستان می خواهیم تا به هر قیمتی که شود کشت زار های مواد مخدر را نابود سازد تا تراژیدی خانواده باجه ام در سایر فامیل های معتاد ین تکرار نشود .
محمد اسلم که پیشه قصابی دارد در مورد برادرش که 14 سال قبل به مواد مخدر معتاد گردیده است و تا اکنون چندین بار وی را تداوی نموده اند اما مواد را ترک نکرده است چنین گفت : برادرم سلیم شاه که دو سال از من کرده کوچکتر است در دکان قصابی همرای من مصروف کار بود و چندین دوست و رفیق هم داشت، دو تن از دوستانش به مواد مخدر معتاد بودند اما من هرگز از عمل آن ها آگاهی نداشتم، هر وقت که من در دکان نمی بودم این ها می آمدند یکی از روز ها همسایه دکان من حاجی صاحب به من گفت که برادرت با این دوستان اش به مواد مخدر گرفتار شده است زیاد تلاش کردم تا تثبیت نمایم که بالاخره در ساحه پل محمود خان باالفعل دستگیر شان کردم که در زیر پل مواد مخدر را دود می کردند ، بسیار جنجال و تراژیدی برپا شد اما دنبال اش را رها نکردم، تمام دوستان اش را تمام شان را تسلیم شفاخانه معتادین کردم خودم از آنها مواظبت کردم بعد از دو ماه آهسته ، آهسته رو به خوبی نهادند از شفاخانه مرخص گردید بی حد تلاش کردم تا این عمل را ترک نماید تداوی دوامدار نمودم ، مسئولیت برادری خویش را انجام دادم اکنون به فضل خداوند 4 ماه شده که زیر کنترول خود آوردیم شان و هیچ گاهی دیگر اجازه برایش نمی دهم تا با معتادین رفاقت و دوستی نماید ، از دولت خواهان نابودی تمامی انواع مواد مخدر در کشور هستیم و ان شاالله یقین کامل داریم که امارت اسلامی برای صحت جامعه و جوانان کار های سودمندی را انجام داده و یکی از کار های سودمندی که امارت اسلامی تا اکنون انجام داد ه است نابودی و از بین بردن مواد مخدر می باشد که طی سی سال هیچ نظامی چنین شهامت را نکرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن