اجتماعی

دموکراسی امروزی در جهان

قدرت‌های بزرگ جهان امروزی در همه کشورهای دنیا به بهانه تٲمین حقوق بشر، حقوق شهروندی، آزادی‌های فردی، آزادی بیان وغیره؛ کشورهای ضعیف را اشغال نموده و به‌عوض نظام‌های رایج‌شان، دموکراسی خودخوانده‌شان‌ را جایگزین آن می‌نمایند.

نویسنده ؛ سید اسلم «هاشمی»
قدرت‌های بزرگ جهان امروزی در همه کشورهای دنیا به بهانه تٲمین حقوق بشر، حقوق شهروندی، آزادی‌های فردی، آزادی بیان وغیره؛ کشورهای ضعیف را اشغال نموده و به‌عوض نظام‌های رایج‌شان، دموکراسی خودخوانده‌شان‌ را جایگزین آن می‌نمایند.
امروزه می‌توان شاهد رشد سریع نظام‌های دموکراسی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی بود.
در نظام مذکور، زورمندان، مستکبران و سرمایه‌داران؛ اهداف و منافع شخصی‌شان را خیلی خوب‌تر و به آسانی در تیر رس قرار داده تا به اهداف مورد نظر، نایل می‌گردند. توسط ابزارهای متعدد از جمله تبلیغات واهی و گستره، ملت ها را به‌دام می‌اندازند که در نخست با استفاده از برنامه‌های شیطانی‌شان، موفق به تسخیر اذعان عامه می‌شوند.
مانند؛ مردم سالاری اسلامی یا دموکراسی اسلامی، که خود یک نوع اسلحه در جوامع اسلامی از جمله جامعه اسلامی ما به‌کار گرفته شده که در حقیقت، آیینه‌ی ایدئولوژی سیاسی پنداشته می‌شود.
بیش از یک قرن می‌شود که امت مسلمه در گیر کشمکش‌های دموکراسی غرق شده و از راه اصلی شان منحرف گشته‌اند.
امروزه ما شاهد مشکلات دامنگیری هستیم که ناشی از ثمره دموکراسی غرب است، در حالی‌که ما خود دارای نظام اسلامی ناب که شامل همه احکام الهی است و بهترین رهنما در امور سیاست، حکومت‌داری، قضا، اجتماع وغیره است، می‌باشیم ولی آن را رها نموده، خود را به گودال دموکراسی‌که یک نظام ناقص، پر از عیوب و ساخته ادست بشر که پای‌بند هیچ اصل انسانی نیست و هر آنچه که به نفع دنیوی‌شان بود، می‌پذیرند و اگر به منفعت‌شان نبود از آن چشم‌پوشی می‌کنند؛ شده‌ایم.
نظام‌های دموکراسی هیچ رابطه‌ای با دین اسلام نداشته، مٶسسین آن همواره کوشش به محو نظام اسلامی نموده اند و تا جایی موفق نیز شده اند، مثالش کشورهای اسلامی‌ایست که شاهد آن هستیم.
دموکرات‌ها علاوه بر دخالت در سیستم‌های حکومتی، در نظام‌های تعلیمی، فرهنگی، آموزشی و حرفه‌ای؛ دست بالا داشته و در جامعه‌ ما نظام‌های آموزشی غرب را رایج ساخته‌اند.
امروز در نهادهای تحصیلی‌که تحصیل می‌نماییم، برای‌مان چنان وانمود می‌شود که همه قهرمانان علم، هنر و سیاست از غربی‌هاست و کبوتران صلح و رفاه از برکت دموکراسی است، دموکراسی را در فرهنگ و نهادهای جامعه اسلامی چنان میخ‌کوب فولادین نموده‌اند که کشیدن آن قربانی بی‌شمار و مدت‌زمانی، می‌خواهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن