سخن انیس

نشست‌ها در بیرون از کشور، مشکل داخلی را حل نمی‌کند

در این روزها تعدادی از سران سیاسی که بعد از پیروزی امارت اسلامی فرار کرده اند، در ویانا نشستی داشتند و زیر نظر بیگانگان، روی موضوعات افغانستان باهم گفتگو کردند.

در این روزها تعدادی از سران سیاسی که بعد از پیروزی امارت اسلامی فرار کرده اند، در ویانا نشستی داشتند و زیر نظر بیگانگان، روی موضوعات افغانستان باهم گفتگو کردند.
ملت افغانستان که تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی و واقعی کشور استند، این نسشت‌هایی که زیر نظر بیگانگان و استخبارات اجنبی صورت می‌گیرد را نه‌تنها که سازنده نمی‌دانند، بلکه خلاف منافع کشور و در تضاد با اراده‌ی ملت بزرگ و مجاهد افغانستان می‌دانند.
ملت افغانستان، هرگونه تحرک و فعالیتی که در بیرون از مرزهای کشور و زیر نظر بیگانگان صورت بگیرد را خلاف منافع علیای کشور دانسته، آن را بی ثمر و بی اثر توصیف می‌کنند و آن را پروسه‌ی کاملاً بیگانه می‌دانند.
ملت افغانستان از تمام کشورها می‌خواهند چیزی که خلاف منافع افغانستان باشد را به راه نیندازند و حالا فرصت آن است که جهان و کشورها باید افغانستان را به رهبری امارت اسلامی افغانستان به رسمیت بشناسند و بر خواست‌ها و آرمان‌های پاک و مشروع ملت افغانستان، ارج بگذارند.
افغانستانِ بعد از چهاردهه جنگ، ضرورت مبرم به آبادی و ترقی دارد و باید جهان، آزادی و آرامی تازه میسرشده در افغانستان را ارج و اهمیت قایل شوند و برای آبادانی و شکوفایی کشور و به رسمیت‌شناختن حکومت مستقل و مقتدر مان، همکاری نمایند.
در غیرآن، این نشست‌ها فایده یی نخواهند داشت و ملت افغانستان این گونه‌ فعالیت‌های نامشروع و ضد منافع کشور را تایید نکرده، مذمت می‌کنند.
وقتی که ملت شریف افغانستان در نشست و فعالیتی که در آن سهم و حضور نداشته باشند، بی‌گمان آن یک روند بیگانه و باطل است، این گونه نشست‌ها نه تنها که ثمر نمی‌دهد، بلکه مشکلی را بر مشکلات افغانستان اضافه می‌کند.
ازاین رو باید سیاسیون حکومت قبلی به خود بیایند، به حضور ملت در افغانستان نشستی را برگزار کنند و یکجا با اراده‌ی ملت و مردم حرکت نمایند.
در غیرآن، ملت در مقابل این گونه‌ حرکاتِ مغرضانه و غیر ملی، ایستادگی خواهند کرد و این پروسه‌های نفاق‌افگنانه و ضد ملی را از نطفه خنثی خواهند نمود.
بر سیاسیون لازم است که با نظام اسلامی حاکم در تماس شوند و هماهنگ با ملت شریف افغانستان برای ساختن سرزمین خویش سهم بگیرند.
در غیرآن، این نشست‌هایی خارج از کشور آن‌هم تحت نظر استخبارات کشورهای بیرونی صورت می‌گیرد، نتیجه‌بخش نخواهد بود و احساسات ملت شریف افغانستان را برخواهد انگیخت.
واضح است؛ هر امری که با روحیه‌ی ملت‌ همخوانی نداشته باشد، نتیجه‌ی ملموسی نخواهد داشت و این بار کج به منزل هم نخواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن