افغانستان

یک شرکت به وزارت شهدا و معلولین  ۳۰ هزار جوره بوت کمک کرد

شرکت استخراج، پروسس معادن و تجارتی فان افغان چاینا ۳۰ هزار جوره بوت به وزارت شهدا و معلولین امارت اسلامی افغانستان کمک کرد.

مسئولان این شرکت می‌گویند که مصمم بر ادامه کمک به افراد بی بضاعت، معلول، زنان بیوه و یتیمان هستند.

سید هادی شاهپور، مسئول شرکت فان افغان چاینا می‌گوید: «بسته های دیگر را به زودترین فرصت در اختیار خانواده‌های شهدا از طریق وزارت شهدا و معلولین قرار می‌دهیم  تا بتوانیم دلخوشی کمی را که از طرف ما می‌شود، به این خانواده‌ها برسد. شرکت افغان چاینا مصمم است تا خدمات طولانی مدت را در عرصه کار و زندگی خانواده‌های شهدا و یتیم‌های افغانستان انجام دهد.»

مسئولان وزارت شهدا و معلولین می‌گویند که در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن را که اکثرا معلول، بیوه، و یتیم هستند به ثبت رسانیده اند و این افراد نیازمند کمک‌های بیشتر هستند.

شاه محمد دوست، رییس دفتر وزارت شهدا و معلولین می‌گوید: «کمک آنها بگونه بسیار شفاف در سراسر افغانستان به قشر مظلوم زنان بیوه، یتیمان و معلولین توزیع می‌شود. سعی می‌کنیم این کمک‌ها را قبل از عید برسانیم تا اینکه زنان بیوه، یتیمان و معلولین با خوشحالی عید را تجلیل و بوت‌ها را به پا کنند.»

دریافت کنندگان این کمک‌ها اما از نهاد های مدد رسان می‌خواهند در کنار کمک‌ها برای معلولین زمینه کار را نیز فراهم کنند.

عبدالرقیب، یکی از معلولین می‌گوید: «توزیع کمک از طریق وزارت برای ما بسیار خوب است. وزارت باید سهم معلولین را بگیرد و به وکیل‌های ناحیه ندهد.»

مسئولان وزارت شهدا و معلولین از شفافیت کامل در روند کمک رسانی اطمینان می‌دهند و می‌گویند که این وزارت در گذشته به تمام شهروندان مستحق کمک کرده و تلاش می‌کند تا کمک‌هایش را به نیازمندان بیشتر سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *