گزارش

کار فاز اول کانال قوش‌تیپه ۷۲ در صد به اتمام رسیده است

مسئولان در شرکت انکشاف ملی در یک خبرنامه‌ی می‌گویند، کار فاز اول کانال قوش‌تیپه ۷۲ در صد به اتمام رسیده است و همزمان ۴ هزار ماشینری و ۷ هزار کارگر در آنجا مصروف کار بوده و تاالحال کندن‌کاری ۱۰۱ میلیون متر مکعب تکمیل شده است.

مسئولان در شرکت انکشاف ملی در یک خبرنامه‌ی می‌گویند، کار فاز اول کانال قوش‌تیپه ۷۲ در صد به اتمام رسیده است و همزمان ۴ هزار ماشینری و ۷ هزار کارگر در آنجا مصروف کار بوده و تاالحال کندن‌کاری ۱۰۱ میلیون متر مکعب تکمیل شده است. همچنان مولوی عبدالولی عادل، معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی گفت: کار تطبیق ۹۳ پروژه شامل بندها، کانال‌ها و اماکن عامه جریان داشته و تاکنون ۸۳ پروژه تکمیل گردیده است.
به گفته معاون مالی و اداری این شرکت، طی یک سال اخیر، کار ۷۲ پروژه که از اثر تحول سیاسی متوقف گردیده بود از سر گرفته شد و تطبیق ۱۰ پروژه ملی و زیربنایی نیز تسریع گردیده است.
مولوی عبدالولی عادل می‌افزاید، کار فاز اول کانال قوش‌تیپه ۷۲ در صد به اتمام رسیده، ۴ هزار ماشینری و ۷ هزار کارگر هم اکنون مصروف کار بوده و تاالحال کندن کاری ۱۰۱ میلیون متر مکعب تکمیل شده است.
به گفته مسئولان، با تطبیق پروژه کانال قوش‌تیپه، ۵۸۰ هزار هکتار زمین تحت آبیاری قرار گرفته و افغانستان از نکته نظر زراعت به خود بسندگی خواهد رسید.
مسئولان این شرکت می‌گویند، کار کندن‌کاری کانال قلعه افضل و ترکو در مربوطات بند کمال‌خان جریان داشته و با پیشرفت ۹۲ در صد، هم اکنون ۳۰۶ ماشینری و ۴صدتن در این پروژه‌ها مصروف کار می‌باشند.
برمبنای معلومات، کندن‌کاری ۱۰۸ کیلومتر و کانکریت ریزی لات دوم فاز اول کانال قوش‌تیپه، تکمیلی کار کانال نمک آب و بند توری، آغاز کار بند شفلوع و پلتونی و مطالعه امکان سنجی کاسه دوم بند کمال‌خان، از پروژه‌های تحت کار این شرکت
می‌باشد.
برعلاوه، آغاز مجدد کار اعمار ۵۴ مسجد در ولایات و ولسوالی‌ها، ۲ جمنازیوم ورزشی در کونر و بادغیس، فابریکه محلولات زرقی و تعمیر لیلیه پوهنتون هرات، همچنان تسریع کار قسمت‌های شهرک لاله، اعمار سردخانه در میدان هوایی، قصر ملی افغان و یک باب کلینیک در کابل و ترمیم تعمیر سه منزله زندان پلچرخی و قصر ستوری در مقر وزارت خارجه، از برنامه‌های این شرکت طی سال ۱۴۰۲ هـ ش، می‌باشد.
معاذ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *