سخن انیس

دفاع از مسجدالاقصی مسئولیت تمام امت اسلامی است

سالیان سال است که مسلمانان در سرزمین فلسطین، در غزه و نمازگزاران در مسجد الاقصی مورد حمله‌ی بی‌رحمانه‌ی نظامیان اسرائیل غاصب قرار می‌گیرند و همه‌روزه به شهادت می‌رسند و زخمی، اسیر و شکنجه می‌شوند.

سالیان سال است که مسلمانان در سرزمین فلسطین، در غزه و نمازگزاران در مسجد الاقصی مورد حمله‌ی بی‌رحمانه‌ی نظامیان اسرائیل غاصب قرار می‌گیرند و همه‌روزه به شهادت می‌رسند و زخمی، اسیر و شکنجه می‌شوند.
اما دردا و دریغا که جهان این صحنه را نظاره می‌کند و صدایی برای دفاع ازآن ملت مظلوم، بلند نمی‌شود.
بدبختانه کشورهای اسلامی نیز در این مورد سکوت مرگبار و شرم‌آوری را اختیار کرده اند و لب و زبان شان توسط قدرت‌های مستکبر جهانی مهرولاک شده است.
جهانِ عرب که از هر لحاظ نزدیک‌ترین‌کشورها در فلسطین و بیت المقدس استند اصلاً درد فلسطین و مسجدالاقصی را حس نمی‌کنند و همه غرق نازونعمت اند و سرگرم عیش‌ونوش و معامله‌های ننگین.
برخی از گروهک‌ها از دیار دور، برای ناآرام‌کردن کشورهای اسلامی اخلال‌گری می‌کنند، اما در غم فلسطین و بیت المقدس نه‌تنها که شریک نیستند، بلکه برای منافع دشمنان بیت‌المقدس و مسجد الاقصی کمر به جنگ و خشونت بسته اند.
ملت متدین و مجاهد افغانستان اعمال جنایتکارانه‌ی اسرائیل را شدیداً محکوم می‌کنند و همچنان از تمام جهانیان،‌ به‌ویژه از کشورهای اسلامی می‌خواهند که زخم عمیق بیت‌المقدس را حس کنند و وضعیت اسفبار مسجد الاقصی را در محراق توجه شان قرار بدهند و برای دفاع از قلب خونین جهان اسلام (فلسطین)، آماده شوند و پنجه‌های ظلم و تجاوز اسرائیلی را از گریبان مسلمانان مظلوم، دور نمایند.
در غیر آن، تیغ خشونت و ظلم لشکر متجاوز اسرائیل با گذشت هرروز تیزتر می‌شود و به جنایات بزرگ‌تر و نابخشودنی دست می‌یازند و در کنار ظلم و وحشت، به غصب زمین‌ها و اشغال خانه‌‌های مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع نیز مبادرت می‌ورزند.
امروز فلسطین، غزه و قبله‌ی نخست مسلمین، با زبان حال فریاد می‌زنند و مسلمانان را برای دفاع از خود فرا می‌خوانند.
اما، جای بسیار تأسف و اندوه است که کسی فریاد خونین و دردناک آن را نمی‌شنود و برای دفاع و نجات آن سرزمین مقدس و مظلومان تاریخ، نمی‌شتابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن