افغانستان

نزدیک به 90 هزار جلد کتاب در کابل به نمایش گذاشته شد

مولوی مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، دیروز نمایشگاه « کتاب و قرانکریم» و کتاب فروشی انتشارات کتب بیهقی را در نزدیک مسجد عبدالرحمن کابل، افتتاح کرد .

مولوی مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، دیروز نمایشگاه « کتاب و قرانکریم» و کتاب فروشی انتشارات کتب بیهقی را در نزدیک مسجد عبدالرحمن کابل، افتتاح کرد .
در این مراسم که با حضور شماری از مسئولان و رییسان وزارت اطلاعات و فرهنگ، شاروالی کابل و تعدادی از نهاد های مختلف برگزارشد، معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، در صحبت هایش گفت که این کتاب فروشی ریاست انتشارات کتب بیهقی، پس از 5 سال وقفه به اثر تلاش معینیت امور نشرات و ریاست انتشارات کتب بیهقی وزارت اطلاعات وفرهنگ، دوباره فعال شد.
وی از مردم به خصوص جوانان خواست که یک قسمت از زندگی شان را صرف مطالعه و کتاب خوانی کنند، چون مطالعۀ کتاب و کسب علم و دانش، افکار و اذهان مردم را تنویر می کند و یگانه راه رسیدن به زندگی مرفه و پیشرفت است.
همچنان معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، گفت که نمایشگاه « کتاب و قرانکریم « به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از سوی ریاست انتشارات کتب بیهقی وزارت اطلاعات وفرهنگ و همکاری ناشران کتاب، برگزارشده است.
او افزود که در این نمایشگاه ریاست انتشارات کتب بیقهی و ناشران کتاب، حدود 90 هزار جلد کتاب شامل عنوان های مختلف به ویژه قرآن عظیم الشان و کتاب های علوم دینی را به نمایش گذاشته اند.
بعد مولوی عبدالحلیم ځانواک مفتی زاده رییس انتشارات کتب بیهقی در صحبتی گفت که این ریاست در یک سال گذشته 18عنوان کتاب شامل 18هزار جلد را چاپ کرده است که در این نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته شده است.
او گفت که همچنان در این نمایشگاه، قرآن عظیم الشان تجویدی و تلاوتی با رهنمایی زبان های دری، پشتو و انگلیسی که به صورت رنگه و اعلی تازه چاپ شده است، نیز به نمایش گذشته شده است.
وی افزود که این نمایشگاه در محمد جان خان وات نزدیک مسجد عبدالرحمن؛ دو روز دیگر نیز به روی علاقمندان باز است.
همچنان، شماری از هموطنانی که از این نمایشگاه دیدن می کردند، در صحبت با خبرنگار آژانس باختر، برگزاری چنین نمایشگاه های کتاب را در راستای رشد فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه و ارتقای آگاهی مردم گام ارزشمند دانستند.
آنان از مسئولان مربوط خواستند که نمایشگاه های بیشتر کتاب را در کابل و سایر ولایت های کشور برگزار کنند و از مردم به خصوص جوانان تقاضا کردند که از این نمایشگاه دیدن کنند، کتاب بخرند و مطالعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *