افغانستان

آغاز برنامه توزیع قباله های جدید ملکیت شرعی

مسئولان ستره محکمه از آغاز روند توزیع قباله های جدید شرعی در کشور خبر می دهند.

مسئولان ستره محکمه از آغاز روند توزیع قباله های جدید شرعی در کشور خبر می دهند.
به گزارش آژانس باختر؛ درنشست خبری که به همین مناسبت دیروز در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزارشد، مولوی عبدالرحیم راشد، رئیس نشرات و ارتباطات خارجه ستره محکمه گفت: بر اساس فیصله کابینه امارت اسلامی افغانستان، به ریاست دارالانشای ستره محکمه به هیئت مشترک از نمایندگان و متخصصان اداره اراضی، وزارت های مالیه و عدلیه و شاروالی کابل وظیفه سپرده شد که طرح چگونگی توزیع و جلوگیری از جعل،تزویر قباله های ملکیت را ترتیب کنند.
راشد افزود: هیئت موظف طرزالعمل جلوگیری از جعل، تزویر و توزیع قباله را در قید (۲۹) ماده ترتیب کرده بود که از سوی کابینه امارت اسلامی افغانستان به تصویب رسید.
مسئولان ستره محکمه ضمن ارایه معلومات در مورد مفاد طرزالعمل، گفتند که این طرزالعمل به هدف توزیع قباله های شرعی، سهولت در روند توزیع قباله ملکیت، جلوگیری از جعل و تزویر و ثبت ملکیت ها ترتیب شده است که بر مبنای آن قباله در مرکز و ولایات توزیع می شود.
به گفته آنان قباله های جدید با آرم و لوگوی امارت اسلامی ترتیب شده و به منظور جلوگیری از جعل و تزویر، از بارکود های مخصوص در آن استفاده شده است که بعد از این قباله ها به دو شیوه برقی و کاغذی به مردم توزیع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *