افغانستان

وزارت داخله در یک کنفرانس خبری کارکردهای یک ساله خویش را با رسانه ها شریک ساخت

در این کنفرانس مسوولان وزارت داخله از دستاوردها و کارکردهای خویش یادآوری نموده و جزییات داد.

در این کنفرانس مسوولان وزارت داخله از دستاوردها و کارکردهای خویش یادآوری نموده و جزییات داد.
عبدالنافع تکور سخن‌گوی وزارت امور داخله در این کنفرانس گفت: طی یک سال گذشته به تعداد ۱۱۸۹۰ واقعه جرمی صورت گرفته، ۹۴۴۴ واقعه کشف و ۲۴۴۶ واقعه تحت کار نیرو های کشفی بوده که در پیوند به این واقعات ۱۶۶۸۵ مظنون دستگیر و ۱۰۹۷ تن تحت پیگرد قرار دارند.
به گفته سخنگوی وزارت، در جریان یک سال، ۱۰۶ واقعه اختطاف به ثبت رسیده، ۴۴ تن از چنگ آدم ربایان آزاد و ۶ تن دیگر به شهادت رسیده، ۱۳ تن از آدم ربایان کشته و ۱۹۰ تن دیگر دستگیر شده است.
به گفته مسوولان وزارت، ۸۷۰ تن در پیوند به اعمال تخریبی و تروریستی دستگیر، ۱۰۳ نوع سلاح ثقیله و ۱۰۲۰۰ میل سلاح خفیفه و مهمات کشف و ضبط شده است.
سخنگوی این وزارت می افزاید، ۲۳۴ قضیه تحت کار پولیس بین المللی وزارت امور داخله قرار داشته، از ۹ مورد قاچاق پول نقد به خارج از کشور جلوگیری شده، ۶۱ تن در پیوند به داشتن پاسپورت جعلی در بنادر دستگیر و ۱۶۲ قضیه جرمی جهت پیگیری از طریق دیپلوماتیک به وزارت امور خارجه کشور ارسال شده است.
پاسوال عبدالنافع تکور اضافه کرد، در بخش کریمنال تخنیک، برای بررسی و تحقیقات ۵۱۰۵ قضیه به نهاد های عدلی و قضایی فرستاده شده و ۶۵۹ هزار و ۱۰۰ تن در سیستم بایومتریک ثبت و راجستر شده است.
به گفته موصوف، طی یک سال اخیر، از قاچاق ۳ میلیون دالر و ۱۶ کیلوګرام طلا به بیرون از کشور جلوگیری شده و در پیوند به قضایا ۴۱۹ تن دستگیر شده است.
به گفته مسوولان این وزارت، شفاخانه ۵ هزار بستر برای تداوی معتادین اعمار، ۵۴۳ تُن مواد مخدر کشف، ۱۷۹۰ هکتار مزارع کوکنار پاک سازی و ۸۲ هزار معتاد جمع آوری و به مراکز صحی معرفی شده است.
سخنگوی وزارت افزود، طی یک سال، از پروژه های قراردادی مبلغ ۲ میلیارد و ۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار افغانی صرفه جویی صورت گرفته و ۹۰ در صد بودجه وزارت که بالغ به ۴۲ میلیارد و ۹۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار افغانی می شود نیز به مصرف رسیده است.
به گفته مسوولان، در بخش مسلکی سازی پولیس، ۱۰۷ برنامه آموزشی تدویر شده، ۵۳ هزار و ۲۰۰ تن فارغ گردیده، ۷۸۵ تن پس از آموزش های مسلکی و تخصصی سند فراغت دریافت کرده و ۱۶ هزار تن دیگر مصروف فراگیری برنامه های آموزشی می باشند.
مسوولان این وزارت می افزایند، طی یک سال، حدود ۳۵ هزار جواز سیر و حدود ۲۹ هزار جواز رانندگی به متقاضیان توزیع شده و ۱۴۰۰ حادثه ترافیکی در سطح کشور به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *