اجتماعی

در محیطی سمی، کودک به یک بزرگ سال افسرده تبدیل می شود

تأثیرات خشونت خانوادگی بر کودکان ممکن است در مدت کوتاهی آشکار شود، در حالی که آسیب های دیگر ممکن است در درازمدت مشاهده شود.

کوهکن
تأثیرات خشونت خانوادگی بر کودکان ممکن است در مدت کوتاهی آشکار شود، در حالی که آسیب های دیگر ممکن است در درازمدت مشاهده شود.
اگر کودکان همیشه با آزار و اذیت یکی از والدین بر دیگری احاطه شده باشند، احتمالاً در حاشیه باقی می‌مانند. این کودکان برای دفعه بعدی در خانه آنها چنین وضعیت صورت گیرد با نفس بند آمده زندگی خواهند کرد. این موضوع می‌تواند حالتی از اضطراب دایمی ایجاد کند.
برای کودکانی که پیش از رفتن به مکتب شاهد این موضوعات هستند، روی آوردن به عادات کودکان کوچک تر غیر معمول نیست. مکیدن ناخن، شب ادراری، افزایش گریه و ناله کردن ممکن است در نتیجه مشاهده خشونت باشد. کودکان مکتبی می‌توانند ویژگی‌های ضداجتماعی پیدا کنند و به خاطر آزاری که شاهد آن هستند، دست و پنجه نرم کنند. این کودکان معمولاً سرزنش آزاری که والدین شان با آن سروکار دارند را به عهده می‌گیرند، باوری که می‌تواند به شدت عزت نفس آنها را خدشه دار کند.
یکی از مخرب ترین اثرات خشونت خانوادگی، توانایی آن در ایجاد اختلال استرس پس از سانحه در کودکانی است که در اطراف آن بزرگ می‌شوند. با وجود در امان ماندن کودکان از آزار جسمی، اما آسیب های ناشی از خشونت خانوادگی برای ایجاد تغییرات خطرناک در مغز در حال رشد کودکان کافی است. این تغییرات ممکن است باعث بروز کابوس‌های شبانه، تغییر در الگوی خواب، عصبانیت، تحریک‌پذیری و مشکل در تمرکز شود و کودکان گاهی اوقات این توانایی را داشته باشند که جنبه‌های آسیب‌زای آزاردهنده‌ی مشاهده شده را بازسازی کنند.
بوجود آمدن فشارهای روانی نتیجه رایج مشاهده آزار و اذیت والدین است. با این حال، ممکن است گاهی اوقات این عواقب در سلامت جسمانی کودکان آشکار شود.کودکان در سنین مکتب ممکن است سردرد و معده درد را گزارش کنند که در شرایط پرتنش خانه قابل ردیابی است.
هنگامی که نوجوانان شاهد خشونت خانوادگی هستند، تمایل دارند که در واکنش به این موقعیت رفتار کنند. آنها ممکن است دعوا کنند، مکتب را رها کنند، در فعالیت‌های پرخطر شرکت کنند یا به مصرف مواد مخدر روی آورند. این نوجوانان به احتمال زیاد با قانون دچار مشکل می‌شوند.
کودک مضطرب که در محیطی سمی و آزاردهنده بزرگ شده است ممکن است به یک بزرگسال افسرده تبدیل شود. آسیب‌های ناشی از مشاهده مداوم خشونت خانوادگی ، کودکان را در معرض خطر بالای ابتلا به افسردگی، غم و اندوه، مشکلات تمرکز و سایر علایم افسردگی در بزرگسالی قرار می‌دهد.
خشونت خانوادگی که شامل حملات فیزیکی، بدرفتاری عاطفی و سایر آزارها می‌شود که مطمئناً بر رفاه و سلامت قربانیان این حملات تأثیر می‌گذارد.
کودکانی که شاهد آزار مادران، پدران یا سایر اعضای خانواده خود هستند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند. به عنوان یک اتفاق بسیار رایج در سراسر کشور امریکا، خشونت خانگی یکی از ویژگی های ناراحت کننده بسیاری از خانواده‌های این کشور می باشد. تخمین زده می‌شود سالانه ۱۰ میلیون تن در امریکا تحت تأثیر حوادث خشونت خانوادگی قرار می‌گیرند، این تعداد با در نظر گرفتن قربانیان خاموش، مانند کودکان، افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *