افغانستان

حنفی: کشورهای اسلامی برای استخراج معادن، تولید انرژی و غیره در افغانستان سرمایهگذاری کنند

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا روزگذشته با طارق علی بخیت نمایندۀ خاص سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان و هیأت همراه اش، در ارگ دیدار نمود.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا روزگذشته با طارق علی بخیت نمایندۀ خاص سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان و هیأت همراه اش، در ارگ دیدار نمود.
در این دیدار نمایندۀ خاص سازمان همکاری های اسلامی برای افغانستان در مورد نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عضواین سازمان که در آن بر تداوم کمک های بشردوستانه به افغانستان تاکید صورت گرفت، معلومات ارائه کرد.
وی افزود که در این نشست برعلاوه تداوم کمک های بشردوستانه، کمک ها در سایرعرصه‌ها از جمله پروژه های انکشافی تاکید صورت گرفت و فیصله شد که یک تیم فنی و تخنیکی‌ بخاطر بررسی سایر ضروریات افغانستان، نیز اعزام گردد، همچنان قرار است در آینده نزدیک یک هیئتی از علمای اسلام به افغانستان سفر کند.
مولوی عبدالسلام حنفی، گفت: خرسندیم که امارت اسلامی با سازمان همکاری های اسلامی مناسبات نزدیک دارد و به آن به نظر نیک می نگرد.
وی با اشاره بر اینکه سازمان همکاری‌های اسلامی می تواند نقش مهم و مثبت را در افغانستان ایفا کند، گفت که از نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو که در آن به تداوم کمک های بشردوستانه به افغانستان فیصله صورت گرفت، استقبال میکنیم و خواهان توجه بیشتر بخاطر کمک در زمینه های مختلف به شمول ارتقای ظرفیت قوای بشری، صحت و سایر عرصه‌ها هستیم.
مولوی عبد السلام حنفی در مورد کارکردهای مثبتی که از بدو حاکمیت امارت اسلامی صورت گرفته، معلومات داده، گفت که امنیت سرتاسری تامین شده، عفوعمومی اعلام گردیده، فساد اداری ختم و کشت، قاچاق و تجارت مواد مخدر که مصیبت بزرگ برای تمام جهان بود، منع شده است
معاون اداری ریاست الوزراء همچنان گفت که اگر از نمایندگان امارت اسلامی در مجلس های( O.I.C )از سطوح مختلف دعوت صورت گیرد و با آنان مشورت و نظریات مستقیماً شریک ساخته شود، نتیجه موثر را در قبال خواهد داشت. مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء از شرکت‌های کشورهای اسلامی دعوت نمود تا در عرصه های استخراج معادن، تولید انرژی، مواصلات و سایر عرصه ها در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *