افغانستان

فعالیت دوباره سیلوها، گامی برای رشد اقتصادی دهاقین و اشتغال زایی

با فعالیت دوباره سیلوی مرکز، مسئولان این شرکت از رفع مشکلات تخنیکی ومجهز شدن آن با وسایل جدید خبر داده و میگویند که دریک روز نزدیک به 30 تُن نان خشک تولیدات دارند.

با فعالیت دوباره سیلوی مرکز، مسئولان این شرکت از رفع مشکلات تخنیکی ومجهز شدن آن با وسایل جدید خبر داده و میگویند که دریک روز نزدیک به 30 تُن نان خشک تولیدات دارند.
نصر الله منصور، رئیس سیلوی مرکز میگویدکه هم اکنون در کنار سیلوی مرکزی درکابل ، سیلوی هرات ، سیلوی بلخ و سیلوی خوست نیز فعالیت دارند وقراراست بزودی چند سیلوی دیگر نیز فعالیت خود را آغاز کنند.
” هم اکنون کار روی فعالیت دوباره سیلوی کندهار و پلخمری نیز آغازشده و تلاش داریم تا تعداد نمایندگیهای ما هم درمرکز ولایات بیشتر شود.”
به گفته این مسئول، سیلوی مرکزیگنجایش نگهداری 75 هزار تُن گندم را دارد و مکان خوبی برای نگهداری گندمهای دولتی و گندمهایی که از سوی برخی از کشورها به افغانستان کمک میگردد را دارد.” ما از سازمان غذایی جهان خواستیم تا به جای اینکه گندم را از کشور های بیرونی با قیمت بلند خریداری کند. بهتر است گندم افغانستان را که نزد ما ذخیره می شود و تولیدات داخلی ما است خریداری کنند.”
با این حال مبصرین اقتصادی، فعالیت دوباره سیلو ها را در رشد اقتصاد دهاقین و ایجاد فرصت های کاری مهم میخوانند.
نصیر رشتیا مبصر سیاسی میگوید:” بافعال سازی این سیلو ها ، جلو واردات آرد بیکیفیت گرفته می شود و از طرفی هم گندم با کیفت دهاقین به قیمت مناسب خریداری می شود و درکنار این همه فرصت اشتغال زایی نیز مساعد می شود.”
گفتنیاست که سیلوی مرکزی در بخشهای ذخیره و پروسس گندم، تولید آرد و پخت روت و کلچه فعالیت دارد
مسئولان میگویند که درکنار غرفه های فروش در شهر برای وزارت امورداخله، پوهنتون کابل و پولی تخنیک نیز نان خشک توزیع میکند. اما قرار است نمایندهگی ها وغرفه های فروش را درنقاط مختلف مرکز و ولایات بیشتر سازند و این غرفه ها در ادارات دولتی هم جابجا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *