اجتماعی

با غرس یک اصله نهال وطن خود را سرسبز سازید

همه ساله با فرارسیدن سال نو خورشیدی و آغاز فصل بهار، فصل رویش مجدد طبیعت به اذن الله که همه جا سرسبز و خرم میگردد به خصوص دهاقین به کشت و کار زراعت میپردازند.

خالد
همه ساله با فرارسیدن سال نو خورشیدی و آغاز فصل بهار، فصل رویش مجدد طبیعت به اذن الله که همه جا سرسبز و خرم میگردد به خصوص دهاقین به کشت و کار زراعت میپردازند، شاروالی و وزارت زراعت تحت کمپاین ملی نهال شانی در شروع ماه حوت به غرس نهال های بیشتر اقدام کرده چنانچه امسال نیز شاروالی کابل در مراسمی روز سه شنبه 2 حوت از آغاز کمپاین ملی نهال شانی در شهر کابل خبر داده طی مراسمی در تپه وزیر محمد اکبرخان کمپاین نهال شانی را آغاز نموده، مسئولان شاروالی کابل اعلام کردند که قرار است امسال بیش از (600 هزار) اصله نهال مثمر، غیر مثمر و گل های زینتی در پایتخت غرس شود.
همچنان شاروالی کابل در یک اقدام دیگر اعلام کرد، کسانی که نهال ها را از بین ببرند دو هزارافغانی جریمه میشوند.
قابل ذکر است که این اقدام شاروالی با آغاز کمپاین نهال شانی ستودنی است، زیرا بعد از به قدرت رسیدن امارت اسلامی افغانستان نمای پایتخت به نسبت اقدامات موثر شاروالی کابل روز تا روز تغییر، از صفایی و نظم خوبی برخوردار گردیده است. در قسمت ایجاد نظم شهری برای بار نخست جاده پل باغ عمومی، پل خشتی، سنگ فرش و به صورت عصری در دو کنار سرک، دکاکین منظم چهره نمایی کرده است. چهارراهیهای مختلف در نواحی متعدد، بازسازی و نوسازی گردیده، کثافات جمعاوری با پاکاری زبالهها و آبروها از جمع شدن آبهای اضافی جلوگیری بعمل آمده، با تعیین محلات مناسب و ایجاد غرفه ها ازبی نظمیهای شهر توسط فروشندههای دوره گرد جلوگیری بعمل آمده است. عمده ترین و مهمترین اقدام شاروالی کابل پاکسازی پل سوخته از وجود معتادین و رنگ آمیزی و پاک کاری آن به نمای جدید و دیدنی است، که آهسته آهسته به نظم شهری در شهر بیسامان قبلی روح تازه بخشیده جادارد که از تلاشهای مسئولانه کارکنان شاروالی قدردانی کرده به مثابه شهروندان مسئولیت پذیری سهم خویش را در زیبایی و سرسبزی شهر کابل وسایر شهرهای کشور ادا ساخته اند هم شهریان ما باید با پیوستن به کمپاین ملی نهال شانی و غرس یک نهال برای آبادی و سرسبزی محیط و ماحول خویش ادای دین نمایند. همچنان در مراقبت و آبیاری آن تلاش صورت گیرد. تا از یک سو محیط زیست ما زیبا گردد و از سوی دیگر در جلوگیری از آلودگی های محیطی که با غرس نهال میتوان در تصفیه هوا کمک نمود. جلوگیری به عمل آید همچنان با اقدامات موثر در ایجاد نظم شهری و زیبایی آن فعالانه سهم گرفت، زیرا در حال حاضر تزیین چهارراهی های شهر کابل با نهال های مثمر و غیر مثمر وگل های زینتی احساس خوش را به عابرین به جاگذاشته چشم بیننده از لذت شادابی و سرسبزی سیراب میگردد.
بناءً سهم و همکاری مردم در امر سرسبزی و زیبا نگهداشتن شهر نهایت مهم و ضروری است. تا با غرس یک نهال ساحات خشک و خاک آلود به ساحه سبز مناسب و معیاری مبدل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن