اخبارافغانستان

اجرای طرح جدید برای بهبود ترافیک در پنج بزرگ‌ راه کشور

ریاست عمومی ترافیک به هدف جلوگیری از رویدادهای ترافیکی طرحی را آماده کرده است.

به گفته‌ی این ریاست، طرح مدیریت برقی در پنج بزرگ‌راه کشور که  گواه بیش‌ترین رویدادهای ترافیکی بوده‌اند، عملی خواهد شد.  ایجاد مرکزهای اداره کننده وسایط نقلیه، اشاره‌های ترافیکی برقی و نصب دست‌گاه‌های سرعت سنج، مجموعه کارهایی‌اند که در این طرح عملی خواهند شد.

عبدالودود خیرخواه مدیر پلان و پالیسی ریاست عمومی ترافیک گفت: «در اکثریت بزرگ‌راه‌ها رویدادهای ناگوار ترافیکی رخ می‌دهد و بخاطر جلوگیری از این رویدادها ما این برنامه را روی دست گرفتیم که ان‌شاءالله و الرحمن در طول سال ۱۴۰۳ خورشیدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد و عملی می‌شود.» به گفته‌ی خیرخواه، بزرگ‌راه‌هایی کابل-تورخم، کابل-گردیز، کابل-هرات، کابل-فاریاب و کابل-بدخشان از بزرگ‌راه‌های اند که در آن این طرح عملی خواهد شد. مدیر پلان وپالیسی ریاست عمومی ترافیک افزود: «پولیس کنترول و مراقبتی در آن جابه‌جا می‌شود و جریان ترافیک را تحت نظارت دارد و کوچک‌ترین تخلفاتی که در مسیر به وجود میاید از طریق مخابره یا سیستم آنلاین به پوسته‌های پیش‌روی خود اطلاع رسانی می کند.» برخی از شهروندان و راننده‌ها، بر معیاری‌سازی جریان ترافیک در کشور تاکید می‌ورزند. عید محمد راننده گفت: «در بزرگ‌راه کابل-قندهار و برخی ساحه‌های دیگر اشاره‌های ترافیکی نیست که این سبب به وجود آمدن رویدادهای ترافیکی می‌شود، ما در قسمت ماهیپرهم شاهد رخ دادن این رویدادها هستیم چون راننده‌ها بسیار با سرعت رانندگی می‌کنند.»

زلمی باشنده کابل گفت: «از ریاست ترافیک این خواهش را داریم که در این بزرگ‌راه اشاره ترافیکی را نصب کند چون در این مسیرها رویدادهای بی‌شماری رخ می‌دهد.» پیش از این، ریاست عمومی ترافیک آمار داده بود که در جریان روزهای عید فطر، در ۱۰۲ رویداد ترافیکی دست‌کم ۵۰ تن جان باخته و ۱۸۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *