اخبارجهان

بیش از شش ماه جنگ در غزه؛ مقاومت با قدرت حضور دارد

با وجود بیش از شش ماه از جنگ شدید علیه نوار غزه نه تنها مقاومت فلسطین از نظر نیروی انسانی با کمبود روبه رو نشده و با قدرت حضور دارد، بلکه تیپ رفح مقاومت هنوز وارد درگیری با نظامیان صهیونیست نشده و در آماده باش کامل بسر می برد.

به گزارش رسانه‌ها، «نور الدین العلوی» نویسنده و تحلیلگر عرب روز شنبه در گزارشی تحلیلی در پایگاه خبری عربی ۱۲ درباره آخرین وضعیت نبرد در نوار غزه نوشت: پس از گذشت بیش از شش ماه از جنگ شدید در نوار غزه، نه تنها مقاومت از نظر نیروی انسانی با کمبود رو به رو نشده، بلکه از کارگاه های آن، سلاح های جدید مانند راکت های «الیاسین۱۰۵» خارج می شود.

براساس اخبار رسیده، مقاومت فلسطین پس از شش ماه نبرد در نوار غزه، همچنان ۸۰ درصد توانایی خود را حفظ کرده است.

خبرهای رسیده از منابع موثق همچنین حاکی است که تیپ رفح مقاومت فلسطین هنوز وارد درگیری با نظامیان صهیونیست نشده و در آماده باش کامل بسر می برد و ما به خاطر اینکه مقاومت فلسطین از زمانی که مژده پیروزی داده است تاکنون سخن غیرواقع نشنیده ایم، این موضوع را باور می کنیم.

به محض عقب نشینی یگان های نظامی دشمن از برخی مناطق نوار غزه، فرماندهی بخش غیرنظامی مقاومت وارد صحنه شد و به جابجایی ساکنان این مناطق و توزیع کمک های ناچیز موجود سامان داد و این موضوع را می شود از سخنان شهروندانی که در این بخش ها به مقاومت کمک می کنند، به خوبی دریافت. همه این امور نشانه پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد نظامی و نشانه حفظ قدرت پس از نبرد است، بطوری که نه تنها مقاومت توطئه کوچاندن ساکنان نوار غزه را به شکست کشاند بلکه توطئه کنترل و اداره نوار غزه توسط طرفی غیر از مقاومت را نیز در نطفه خفه کرد.

بدون تردید این پیروزی، دشمن را دیوانه و آن را وادار به اشتباهات بیشتری می کند که ممکن است حماقت حمله زمینی به رفح یکی از این اشتباهات کشنده باشد.

ورود زمینی به رفح یک ضربه کاری به آبروی نظامی باقیمانده این رژیم است و وضعیت مذاکرات را به سود مقاومت تغییر خواهد داد زیرا پس از رفح جایی باقی نمی ماند که دشمن برای دستیابی به پیروزی احتمالی به آن حمله کند. دشمن ممکن است برای فرار از شکست تاریخی به دنبال ایجاد بحران های دیگر باشد، ممکن است به تحریک ایران بپردازد و قصد باز کردن جبهه جدیدی داشته باشد که در آن جبهه نیز پیروز نخواهد شد و حامیان خود را به دردسر خواهد انداخت. در صورت ورود رژیم صهیونیستی به جنگی دیگر، هم پیمانان و حامیان آن دستش را به طور کامل باز نمی گذارند و از سوی دیگر نیز توانایی یافتن راهی برای برون رفت این رژیم از معرکه ندارند. بازشدن جبهه جدید به فرسایشی و طولانی شدن جنگ غزه منجر می شود و هزینه های حمایت از این رژیم را برای همپیمانان غربی اش افزایش می دهد. فرسایش توانایی دشمن در میان مدت و بلند مدت مفید است و حتی اگر مذاکرات نیز متوقف شود، به سود مقاومت است زیرا مقاومت همواره دشمن خود را به فرسایش می کشاند و این یک هوشمندی بی نظیر است و نشان می دهد که حماسه هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و آغازعملیات «طوفان الاقصی» این مرحله از نبرد را پیش بینی کرده و برای آن آماده بود. جنگ فرسایشی در غزه، اعصاب دشمن را به هم می ریزد و ائتلاف رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی که روابط خود را با تل آویو عادی سازی کرده اند، فرو می پاشد و امید آن ها را بسیار زود ناامید می کند و هم پیمان آمریکایی آنها نیز انتخابات ریاست جمهوری را می بازد و خسارت های اقتصادی دشمن نیز از آنچه تاکنون گفته شده است، فراتر خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *