سخن انیس

عفت و حجاب به انسان ارزش می‌بخشد

حجاب و عفت فریضه‌ی الهی است و برای مسلمانان مصونیت، عزت و آبرومندی به ارمغان می‌آورد.

از دوره‌ی امان‌الله‌خان گرفته تا ظاهرشاه، داودخان و دوره‌ی سیاه کمونیستی؛ بی‌حجابی و بی‌حیایی در اکثر شهرهای افغانستان بیداد می‌کرد و با سقوط رژیم کمونیستی، زنان در شهرها بیشتر چادری‌ پوشیدند و حجاب اسلامی بر بی‌حجابی غالب گردید.

اما با تهاجم و تجاوز امریکا در افغانستان، یکبار دیگر بی‌حجابی در اکثر شهرهای افغانستان گسترش یافت و فساد، فحشا، بی‌حیایی و منکرات در کشور سیر صعودی خود را پیمود.

حالا که تقریباً سه سال می‌شود نظام امارت اسلامی در کشور حاکم شده است؛ با گذشت هرلحظه تحولات و تغییرات مثبتی را می‌بینیم و نیک‌بختی‌های فراوانی شامل حال ملت گردیده است و خانم‌های معزز کشور نیز در اکثر نقاط شهرها به حجاب اهمیت می‌دهند و این فریضه‌ رب العزت را تا حدی مراعات می‌کنند.

اما، هنوز هم بعضی از خانم‌هایی هستند که در بعضی نقاط شهرها به این فریضه‌ی الهی زیاد ارزش قایل نیستند و بی‌باکانه در جاده‌ها، کوچه و پس‌کوچه‌ها گشت‌زنی می‌نمایند.

بدون شک حجاب؛ شکوه، شوکت و عزت است. زنان و دختران با پوشیدن حجاب اسلامی از مصئونیت خوبی برخوردار می‌شوند و از سوی دیگر پاداشی بلندی نیز از جانب رب‌العالمین دریافت می‌نمایند.

ازاین جهت، بر زنان و دختران اشد ضرور است که پیش از اقدامات قوت‌های وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر خود این فریضه را رعایت کنند و به حجاب و عفت اهمیت قایل شوند.

چون زنان با حجاب در دین پاک اسلام  و در پیشگاه ر‌ب‌العزت، مقام بلندی دارند و از اهمیت و ارزش خاصی، برخوردار می‌باشند.

همچنان بر مردها نیز این یک وجیبه است که بر عفت و عزت خود ارزش قایل شوند و از رفتن به دنبال زنان و دختران و از آزار و اذیت رساندن براین موجودِ مهربان، جدّاً خودداری نمایند.

وزارت امر بالمعروف و دیگر ادارات ذیربط در کنار اصلاح زن‌ها و دخترها به اصلاح مردهایی که دست به بی‌عفتی می‌زنند، نیز اقدام کنند و مردان چشم‌چران و زشت‌اخلاق را در قدم اول تٲدیب و در صورت تخلف، باید عملاً جزا بدهند.

تا باشد زنان و دختران از شر مفسدان و ولگردان نجات یابند و با روح آرام به تعلیم،  تحصیل و کار و بار زندگی شان بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *