سیاسیمقالات

امریکایی که بیمار است

بایدن رئیس جمهور آمریکا، در پیامی به مناسبت سال جدید ۱۴۰۳ خورشیدی، ضمن پیام تبریکی برای جهانیان، حرف و حکایتی از حقوق بشر و انسانیت به زبان آورد، چنانچه قصر سفید با نشر اعلامیه‌ای از قول رئیس جمهور بایدن گفته است : ( ایالات متحده در کنار زنان شجاع ایران که برای آزادی خود مبارزه می‌کنند، خواهد ایستاد)

در بخش اعلامیه‌ی قصر سفید، راجع به آزادی و حق بشری زنان ایران سخن رفته است، اما واقعاً آمریکا روی حقوق زنان کشورهای مانند ایران  و افغانستان فکر می‌کند و نگران آن است ؟

سوالی مطرح می شود، که این نوع نگرش  آمریکا به چه اهدافی بکار برده می‌شود؟

آیا این نوع یاد داشت های آمریکا رنگ استعماری، تفرقه افگنی، خلق وحشت، ایجاد بدبینی دارد و در نهایت در جهت زوال نظام کنونی کشور ایران بکار برده شده یا واقعاً که آمریکا برای حقوق و آزادی زنان ایران تلاش دارد ؟

این امریکا است که در قالب حقوق بشر، در پی اهداف استعماری خویش بوده و هرازگاهی با استفاده از نام زنان، کودکان و غیره، در کشورهای اسلامی می‌خواهد جای پا باز نماید.

اگر چنین است که آمریکا برای آزادی و حقوق انسانی زنان مبارزه می کند، پس در این صورت سیاست آمریکا به همان ( بامی می ماند که دارای دو هوا است) یعنی آمریکا در قبال زنان مسلمان از دو زاویه‌ای متفاوت بر خورد می کند.

۱. چون آمریکا برای کشتن زنان فلسطین ( غزه) تسلیحات کشتار جمعی در اختیار اسرائیل قرار میدهد، برای دریدن عفت زنان غزه و در بند کشیدن آنها نیروی نظامی می فرستد، برای قتل و آواره ساختن زنان فلسطین برنامه های شیطانی می‌ریزد و حتی طرح آتش بس جنگ غزه را در شورای امنیت، از آغاز جنگ غزه تا کنون، برای بار سوم (وتو) کرد.

مگر حقوق زنان محروم و ستم دیده فلسطین با زنان ایران و افغانستان فرق می کند، این واضح است، که نیت آمریکا زشت بوده و به فکر ایجاد وحشت و از بین بردن قدرت های اسلامی می باشد،‌ آمریکا این تروریزم جهانی با حمایت قاطع از اسرائیل جنایت کار، چه فجایع درد ناکی را که در حق اهالی غزه روا نداشتند!؟

۲. اما آن طرف دیگر، در حمایت از زنان، تحت شعارهای دروغین مانند حمایت از حقوق زنان در جهت اغوا و فریب آنها صدا بلند می کند، که در این خصوص آمریکا برای زنان ایران و افغانستان ( دایه مهربان تر از مادر) عرض وجود می نماید.

اما متأسفانه هستند، کسانی که این همه طرح های شیطانی دنیای غرب را یا درک نمی کنند، که کور کورانه با پیروی آمریکا گام بر میدارند، و این زهر کشنده‌ی غرب را، از جام عسل می نوشند، که این کار شبیه به آغوش کشیدن مار رنگین است.

یا هم شعار های دروغین استعماری، حس آنها را چنان ذوب کرده که دوست را تا دشمن شناخته نمی‌توانند.

شک نیست که دنیای غرب در پی ترور عزت و عفت زنان امت اسلامی می باشد و همواره در پی تفرقه افگنی بوده و شعار های دروغین و فریبنده‌ای مانند حق بشر، حق زن را، از طریق سازمان های خود ساخته، به گوش جهانیان زمزمه می کند، که اخیراً جنگ غزه، از روی اکثریت این شعارهای پر زرق و برق پرده افگند، و طشت رسوایی آنها از بام جعل و تزویر سقوط کرد.

امروز به فریاد ساکنین غزه که حتی از گرسنگی جان دادند و کمترین خدمات رفاه و زندگی وجود ندارد، کسی گوش نداد، نه سازمان ملل متحد، نه شورای امنیت، نه سازمان حقوق بشر، نه ساز مان حقوق زن و نه سازمان حقوق کودکان صدای آنها را شنیدند.

اما برای فریب زنان مسلمان در گوشه دیگر دنیا، پیام حمایت و همدلی سر میدهد، در حالیکه این نگرش های خصمانه در جهت تحریک و بر انگیختن زنان مسلمان راه اندازی می شود.

و حتی غربی ها، ریشه‌ی بسیاری از چالش های پیش روی زنان مسلمان را به اسلام ربط می دهند.

اگر غرب واقعاً نگران حقوق بانوان ایران و سایر زنان دنیا است و کمترین صداقت در گفتار آنها نهفته باشد، پس حد اقل برای کشتن زنان غزه، تسلیحات کشار جمعی نفرستد، جنگ را در غزه متوقف کند و برای آتش‌بس فوری و پایدار کار کند و‌ حد اقل آن را وتو نکند، چون همه‌ی زنان و کودکان فلسطین، خصوصاً اهالی باریکه غزه، سخت ترین روز های زندگی را، سپری می کنند.

در پایان باید گفت، غربی ها تنها به مصالح غرب و گسترش قدرت، سیاست و فرهنگ خود و هم پیمانان خود فکر می کنند و بس، دیگر همه شعار و برنامه های استعماری است.

اما هدایت و دستور پیامبر بزرگ اسلام برای مسلمانان چنین است، که مسلمان هوشیار و بیدار بوده، همیشه با آگاهی کامل، مراقب دسایس دشمن می باشد و چنین می بفرماید :

ترجمه : مسلمان از یک سوراخ دوبار، گزیده نمی شود.

یعنی مسلمان با ظرافت و هوشیاری قدم برداشته و در دام وسوسه ها و فریب دشمن واقع نمی شود.

فرجام بحث را با سخنان لطیف و زیبای مولانای بزرگ خاتمه می دهم که میگوید :

خوشنود نشو، دشمن اگر کرد محبت

خندیدن جلاد ز شیرین سخنی نیست

جاییکه برادر، به برادر نکند رحم

بیگانه برای تو، برادر شدنی نیست

صد بار اگر دایه به طفل تو‌ دهد شیر

غافل مشوای دوست که مادرشدنی نیست

مولوی میرویس عزیزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *