گزارش

سهولت‌ها در کمپ سپین‌بولدک بیشتر شده است

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری سپین بولدک می‌گویند، تا پایان روند بازگشت مهاجران افغان، غذا را رایگان در این کمپ در اختیار آنان قرار می‌دهند.

 

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری سپین بولدک می‌گویند، تا پایان روند بازگشت مهاجران افغان، غذا را رایگان در این کمپ در اختیار آنان قرار می‌دهند.

همزمان با سرد شدن هوا، مسئولان از افزایش میزان سهولت‌ها برای مهاجران برگشته از پاکستان در کمپ سپین بولدک، خبر داده‌اند.

مسئولان می‌گویند که افزون بر سرعت بخشیدن انتقال مهاجران به مناطق اصلی شان، اتاق‌های گرم و دیگر امکانات لازم در کمپ موقت، برای آنان، فراهم  ساخته اند.

نورالدين ترابی، معاون جمعیت هلال احمر افغانی گفت: «خدمات درست رسانده می‌شود و برای زمستان پلان توزیع بخاری‌ها و زغال سنگ نیز آماده شده است.»

حمدالله ترابی، معاون ریاست اطلاعات و فرهنگ کندهار گفت: «برای مهاجران برگشته برای زمستان سهولت برابر شده که با کمک سازمان‌های خارجی انجام می‌شود.»

روند اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان، هنوز هم از مسیر گذرگاه سپین بولدک ادامه دارد، که روزانه صدها تن از این گذرگاه، به کشور باز می‌گردند.

مهاجران برگشت کننده می‌گویند که هنوز هم افغان‌ها در پاکستان از سوی نیروهای امنیتی آن کشور مورد آزار و اذیت قرار دارند و اموال شان به زور از نزد شان، گرفته می‌شود.

شرف الدین، اخراج شده از پاکستان گفت: «ما را نمی‌گذاشتند که در بازارها گشت و گذار کنیم.»

غمی، اخراج شده از پاکستان گفت: «ما کودکان خود را از آن کشور بیرون آوردیم.

در همین حال، مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولسوالی سپین بولدک می‌گویند، تا پایان روند بازگشت مهاجران ، غذا را رایگان در این کمپ در اختیار آنان قرار می‌دهند.

محمد ادریس، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری  ولسوالی سپین بولدک گفت: «ما هنوز کمک رسانی به عودت کننده ها را متوقف نکرده‌ایم و روزانه  هر قدر مهاجر به وطن برگردد، تجار و صنعت‌گرهای سپین بولدک برای همکاری آماده استند.»

احمدشاه خان، تجاردر کندهار گفت: « به ۲۵۰۰ تا ۷۰۰ مهاجر از طرف صبح و برای همین تعداد از طرف شب نان توزیع می‌شود و در یک شبانه روز ما برای ۶۰۰۰ مهاجر نان توزیع می‌کنیم.»

از اول ماه نوامبر سال روان میلادی به این سو، بیش از ۱۳۵ هزار تن، از مسیر گذرگاه سپین بولدک، به کشور باز گشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *