اخبارجهان

شناسایی ۳۶ طیاره های نظامی چینی در اطراف تایوان

 

وزارت دفاع ملی تایوان دیروز جمعه گزارش داد که در یک شبانه‌روز گذشته ۳۶ طیاره های نظامی چینی را در اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

به گزارش رسانه‌ها به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بالاترین آمار از طیاره‌های نظامی است که در ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در اطراف تایوان شناسایی شده‌اند.

وزارت دفاع تایوان در گزارش روز جمعه خود گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتی نیروی دریایی چین را هم در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

این وزارتخانه پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که ۲۰ جنگنده، پهپاد و طیاره های ترابری چین را در اطراف تایوان شناسایی کرده است. تایپه روز چهارشنبه نیز از شناسایی ۳۲ طیاره های چینی خبر داده بود.

به دنبال آن، جان آکوایلینو رئیس قوماندانی اقیانوس هند-آرام (ایندوپاسیفیک) ارتش آمریکا گفت که چین تا سال ۲۰۲۷ به تایوان حمله می‌‎کند.

این مقام نظامی آمریکا در دیدار با کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد: چین در حال ساخت زرادخانه نظامی و هسته‌ای خود در مقیاسی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است.

وی افزود: به رغم چالش‌های اقتصادی پکن، بودجه رسمی دفاعی چین طی سال‌های اخیر ۱۶ درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۲۳ میلیارد دالر رسیده است.

سخنگوی وزات خارجه چین در واکنش به اظهارات قوماندان ستاد قوماندانی «هند-آرام» آمریکا اظهار کرد: سیاست و خط سرخ ما کاملاً روشن است و هرگز به جدایی تایوان از چین رضایت نخواهیم داد.

لی جیانگ سخنگوی این وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: منطقه «آسیا و اقیانوسیه» بستر توسعه صلح‌آمیز است اما آمریکا در این منطقه موجب ایجاد درگیری و تفرقه می‌شود.

وی افزود: پکن به واشنگتن بطوری جدی یادآوری می کند که تایوان، تایوانِ چین است، مسأله تایپه یک امر داخلی چین محسوب می‌شود و حل این مسأله به عهده مردم ما است و هیچ نیروی خارجی حق دخالت در آن را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *